دیکتاتور سابق تونس به حبس ابد محکوم شد

دادگاه تونس زین العابدین بن‌علی،‌ دیکتاتور این کشور را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد که دادگاه نظامی تونس زین العابدین بن علی، دیکتاتور مخلوع این کشور را به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه تونس بن علی را به اتهام کشتار تظاهرات‌کنندگان تونسی در جریان انقلاب سال قبل این کشور به صورت غیابی به حبس ابد محکوم کرده است.

این دادگاه همچنین “علی السریاطی”، فرمانده سابق امنیت ریاست جمهوری تونس را به ۲۰ سال و “بلحاج قاسم”، وزیر کشور سابق این کشور را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

پیش از این حکم نیز دادگاه‌های تونس احکام دیگری را علیه بن علی صادر کرده بودند، از جمله اینکه:

دادگاه نظامی تجدید نظر تونس با صدور حکمی زین العابدین بن علی و مسئولان برجسته نظام وی را به اتهام شکنجه افسران ارتش به دو تا پنج سال حبس محکوم کرده بود.

همچنین دادگاهی در تونس زین العابدین بن علی را به اتهام قاچاق مواد مخدر و اسلحه به ۱۵و نیم سال زندان و پرداخت۷۲ هزار دلار جریمه محکوم کرده بود.

پیش از این دیکتاتور تونس و همسرش نیز هر کدام به اتهام اختلاس و دیگر اتهامات مربوط به فساد مالی به ۳۵ سال زندان و پرداخت ۶۴ میلیون دالار جریمه محکوم شده بودند.

در حکمی دیگر نیز مقامات قضایی تونس زین‌العابدین بن علی را به اتهام تحریک نیروهای امنیتی برای کشتار مردم انقلابی تونس طی انقلاب این کشور به طور غیابی محاکمه و  به تحمل ۲۰ سال زندان محکوم کرده بودند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.