دیگر بدافزاری وارد کشور نخواهد شد؟

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بازخوانی هدف ایجاد شبکه ملی اطلاعات نشان می‌دهد که نقش این شبکه در امنیت فضای مجازی بسیار جدی دیده شده و همچنان که وزیر ارتباطات دولت دهم گفت: با این شبکه امیدوار به مهار صددرصدی حملات سایبری و عدم ورود بدافزارها به کشور هستیم.
 
 
به گزارش فارس، تا پایان برنامه پنچم توسعه در سال ۹۴، حدود دو سال باقی مانده است.
 
حدود ۲ سال و نیم از برنامه پنجم به سرعت قبل و وزارت ارتباطات حدود دو سال دیگر فرصت دارد تا مهم‌ترین تکلیفی که برنامه بر دوش او گذاشته را محقق کند.
 
از اولین سال برنامه، بخش اعظم توان وزارت ارتباطات معطوف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شد. پروژه‌ها و برنامه‌های متعددی داخل وزارتخانه و خارج وزارتخانه پیگیری و به سرانجام رسید تا مقدمات ایجاد شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.
 
همچنان که امسال نیز پروژه‌ شبکه ملی اطلاعات، در صدر برنامه‌های اولویت‌دار و قانون بودجه این وزارتخانه پیگیری می‌شود.
 
اهمیت این شبکه از آن جهت است که امیدهای بسیاری به این شبکه بسته شده است، شبکه‌ای که قرار است در قالب یک شبکه سراسری اینترانتی پرسرعت، برای تمام مردم ایران کاهش هزینه های دسترسی، افزایش سرعت دسترسی و امنیت ملی در فضای مجازی را به ارمغان آورد و پایانی باشد بر معضل همیشگی اینترنت و مصائب آن در کشور.
 
اما صرف نظر از دو مزیت کاهش هزینه‌های دسترسی و افزایش سرعت دسترسی، بازخوانی اظهارات مسئولین وقت وزارت ارتباطات، نشان می‌دهد در زمینه افزایش امنیت فضای مجازی حساب بسیاری روی شبکه ملی اطلاعات باز شده است.
 
آنچنان که رضا تقی‌پور اولین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم که مراحل اجرایی ایجاد شبکه ملی اطلاعات در دوران وزارت او از مرحله تئوری وارد فاز اجرایی شد، اظهار امیدواری کرده بود که با ایجاد شبکه ملی اطلاعات دیگر بدافزاری وارد کشور نخواهد شد.
 
وی در  شهریور ماه ۹۱ گفته بود: امروز حجم بسیاری از حملات مختلفی که در فضای مجازی نسبت به کشور صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برطرف خواهد شد. به عبارتی می‌توان گفت که با ایجاد این شبکه قادر به مهار صددرصدی حملات سایبری خواهیم بود و دیگر بدافزاری وارد نخواهد شد مگر بعضی شیطنت‌ها و موارد خاصی که ممکن است از داخل کشور منشاء بگیرند.
 
تقی پور حتی آماری هم از حملات روزانه اعلام کرده و گفته بود: براساس آماری که وجود دارد در بعضی از روزها بیش از ۲ میلیون حمله اینترنتی داریم ولی خوشبختانه شاهد مهار شدن آنها هستیم و با همه آنها برخورد می‌کنیم.
 
تقی‌پور یادآور شده بود: با توجه به این موارد امنیت یکی از مباحث اصلی و مهمی است که در طراحی شبکه ملی اطلاعات مورد توجه ویژه قرار گرفته و از همان ابتدای کار بحث لایه‌های امنیتی جزو اولویت‌های ما بوده است.
 
تقی‌پور حتی گفته بود که تمام نرم‌افزارهای مدیریتی شبکه ملی اطلاعات نیز کاملا بومی می باشند.
 
وی خاطر نشان کرده بود: نکته دیگری که در مورد شبکه ملی اطلاعات وجود دارد آنکه از نظر مدیریت شبکه، تمام نرم‌افزارهای این بخش کاملا بومی می باشند و مدیریت این شبکه هم به صورت کامل در داخل کشور صورت می‌گیرد و تنها برای دسترسی به اطلاعات خارج از کشور و یا مواردی که خود اینترنت به عنوان یک خدمت محسوب می‌شود به این اینترنت رجوع می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.