دیگر جایی برای کامپیوترهای شخصی نمی ماند

فاوانیوز : آخرین آمار نشان می دهد که کاربران رایانه مانند قبل علاقه چندانی به کامپیوتر های شخصی ندارند در سال ۲۰۱۲ کامپیوتر های شخصی با کسب  ۰٫۹ درصد رشد در صود از بازار رایانه ها بدترین سال خود را گذراند.

 این دومین سال متوالی است که میزان رشد کاربران pc زیر دو درصد است، حتی با انتشار  ویندوز ۸ همچنان انتظار می رود روند استقبال از کامپیوتر های شخصی کند باشد.
این امر باعث شده است شرکت ها در قیمت گذاری بر روی کامپیوتر های شخصی تجدید نظر کرده و با قیمتی پایین تر، فروش خود را تضمین کنند ، کاهش استقبال از کامپیوتر های شخصی در امریکا و اروپا در مقایسه با آسیا بسیار چشمگیر تر بوده است.با این وجود همچنان این امید در بین تولید کنندگان کامپیوتر های شخصی وجود دارد که با آمدن windows 8 دوباره کاربران به سمت کامپیوتر های شخصی جذب شوند و به همین دلیل به تولید کامپیوتر های سبکتر و با کارایی بیشتر همچون الترابوک ها بیش از پیش می پردازند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اما با این وجود بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که کاربران باز هم برای استفاده از windows 8 از تبلت ها بیشتر از کامپیوتر های شخصی بهره می برند.این کاهش استقبال از pc  از زمان عرضه و نفوذ تبلت ها و تلفن های هوشمند آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد ، بسیاری بر این عقیده اند که تبلت ها و یا تلفن های هوشمند به دلیل ساختار کم حجمشان توانسته اند بسیار بیشتر از pc  ها دلربایی کنند. البته این امر بدیهی است که کاربران به جای روی آوردن به رایانه های جاگیر از وسایل هوشمند کم حجم که امکان جابجایی رابرای کاربران فراهم می کنند و همان قابلیت را نیز دارند استفاده کنند.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.