دیگر نیازی به داوران اروپایی نداریم

ناظر فدراسیون جهانی بسکتبال در جام باشگاه های اسیا معتقد است قاره اسیا در حال حاضر داوران خوبی دارد و نیازی به استفاده از داوران خارجی در مسابقات نیست.

محمد قاسم دادوش که به همراه هوشیمیتو از کشور ژاپن تنها ناظران آسیایی داوری جام باشگاههای آسیا بودند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: هشت داور در این دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا حضور دارند که تمام آنها آسیایی هستند. هر چند در دوره های گذشته از داوران اروپایی نیز در مسابقات خود به خصوص غرب آُسیا استفاده می کردیم اما دردو سال گذشته سطح داوران آسیایی بهتر شده و این بار از هیچ داور خارجی ای استفاده نکردیم.
وی که اهل کشور سوریه است اما طی ۳۷ سال گذشته در امارات زندگی کرده درمورد داوران ایرانی می گوید: آخرین کلینیک داوری آسیا هفته قبل در کشورامارات برگزار شد که چهار داور هم از ایران در آن شرکت داشته و مدرک بین المللی گرفتند. قضاوت هر چهار داور را هم مشاهده کرده و به نظرم همه آنهاداوران خوبی هستند که نیاز به کسب تجربه دارند.
**داوران غرب آسیا بهتر از شرقی ها هستند
دادوش ادامه می دهد: لیگ ایران بسیار قدرتمند است و همیشه هم داوران خوب از لیگهای قدرتمند می آیند. لبنان نیز همینطور است و در حال حاضر سه داوربسیار خوب از هر دو کشور داریم. صفرزاده، آوانسیان و جوادی از ایران ورباه، مروان ایگو و فوزی از لبنان داوران بسیار خوبی هستند. به نظرم داوران غرب آسیا قوی تر از شرقی ها به نظر می رسند.
ناظر داوری جام باشگاهها اشاره می کند: قبلا شرایط به این شکل نبود و مادر فیبا آسیا داوران راپرورش دادیم و دیگر نیازی به اروپایی ها نداریماما حالا هم به کلینیگهای بیشتر و الگوبرداری از اروپایی ها نیاز داریم./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.