دیگر هیچ سازمان بیمه‌ای ساز خودش را نمی‌زند/پرداخت‌ها و تعرفه‌ها به روز می‌شود

ممتاز نیوز: وزیر بهداشت گفت: ایجاد سازمان بیمه سلامت ایرانیان می‌تواند از هدر رفتن منابع و زدن سازهای مختلف سازمان‌های بیمه‌گر جلوگیری کند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌ انتظار ما از سازمان بیمه سلامت ایرانیان این است که یکپارچگی در زمینه بیمه‌ها ایجاد کند تا بیمه‌های مختلف کشور یکی و صندوق‌های بیمه‌گر تجمیع شوند.

وی با بیان این که هر سازمان بیمه‌ای در کشور ساز خودش را می‌زند و برخی از خدمات را به دلخواه تحت پوشش قرار نمی‌دهد گفت: این مسئله باعث هدر رفتن بودجه و منابع می‌شود. طبق آمار‌ ۶ درصد افراد جامعه تحت پوشش چند بیمه قرار دارند و این در صورتی است که ۱۶٫۸ درصد دیگر افراد جامعه تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و این یک بی عدالتی در سلامت است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: وظیفه اساسی بیمه سلامت ایرانیان این است که پرداخت‌ها را به روز کند، بدهی‌های بیمارستان‌ها را بپردازند و  تعرفه‌ها به روز باشد.

وی ادامه داد: خیلی از داروهای گران قیمت زیر پوشش بیمه قرار دارند و تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی و دارویی توسط سازمان‌های بیمه‌ای مختلف به طور جدی متفاوت است. باید توجه داشت که ۱۷۰۰ نوع خدمت درمانی داریم که توسط بیمه‌ها پوشش داده نمی‌شود در حالیکه این ۱۷۰۰ نوع خدمت در کشور در حال انجام است و مردم باید هزینه آنها را از جیب بپردازند.

** دانشگاه‌ها در پی شکایت از سازمان‌های بیمه‌ای

دستجردی تصریح کرد: اگر تعرفه‌ها واقعی باشند و بر اساس قیمت تمام شده باشند این مشکلات وجود نخواهد داشت.

باید توجه داشت که طبق قانون مصوب مجلس سازمان‌های بیمه باید ۶۰ درصد صورت حساب را ظرف مدت دو هفته و مابقی را ظرف سه ماه بپردازند در صورتیکه طبق این روند عمل نکنند ۱۵ درصد باید به علت دیر کرد اضافه پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: ما هنوز وارد فاز شکایت نشدیم ولی دانشگاه‌هایمان شکایت از سازمان‌های بیمه‌گر به علت تاخیر و پرداخت‌ها هستند، بنابراین امیدواریم این مسئله رخ ندهد.

وی خاطر نشان کرد: بدهی بیمارستان‌ها از بیمه‌ها ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به ماده ۳۷ یعنی پذیرش رایگان بیماران تصادفی است./ح

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.