ذائقه فرهنگی باید در دانشجویان، اساتید و کارکنان ایجاد شود

۰۶خردادماه،

18-343.jpg

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد، تاکید کرد: باید ذائقه فرهنگی را در دانشجویان، اساتید و کارکنان ایجاد کنیم.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد خجسته در بازدید از دانشگاه مفید قم، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ آموزشی و پژوهشی رشد خوبی دارد، اظهارکرد: باید ارتقای همه جانبه دانشگاه در چارچوب فرهنگ اسلام انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر مسوولان دانشگاه آزاد صرف‌نظر از تلاش برای ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش به دنبال رواج مسائل فرهنگی در دانشگاه می باشند.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد به عملکرد موفق دانشگاه مفید در زمینه­‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ اشاره و تصریح کرد:‌ دانشگاه مفید توانسته هر سه فعالیت را با هم جلو ببرد، بنابراین امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند ذائقه و ذوق اصلی فرهنگی را در بین دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان ایجاد کند.

وی گفت:‌ امیدواریم بتوانیم بر اساس چشم‌اندازی که برای دانشگاه ترسیم شده است، ایده­‌ها را عملیاتی و در نهایت از دانش‌آموختگان خود برای آموزش کشور استفاده کنیم.

همچنین اخوان‌فرد رییس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد نیز، گفت:‌ دانشگاه آزاد میراث حضرت امام (ره) است و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، نگین آن به شمار می روند.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در باشگاه مدنظر است عمل به صورت قطب علمی است، بنابراین پیشنهاد می­‌شود در عرصه علوم حوزوی، واحد قم به قطب علوم انسانی و حوزوی تبدیل شود.

همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهایی معاون آموزشی دانشگاه مفید نیز در این هم اندیشی به نحوه شکل­‌گیری این دانشگاه اشاره کرد و گفت:‌ دانشگاه مفید بر اساس ایده بزرگانی چون آیت‌الله مطهری، بهشتی، مفتح و … که از یاران تراز اول امام به شمار می­‌روند ایجاد شده است تا بتوانند بار ارزشمند تشیع را با علوم انسانی روز منطبق کنند و مروج احکام اسلامی باشند.

وی افزود: در زمان قبل از انقلاب، مدارس مفید تشکیل شد، اما به سبب وجود بعضی مشکلات، ایده تأسیس دانشگاه مفید در سال‌های ۶۸ تا ۷۰ عملیاتی شد.

وی گفت:‌ این دانشگاه در زمینه حقوق، فلسفه اسلامی و اقتصاد اسلامی پژوهش‌­های خوبی داشته و موفق بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع آزاد اسلامی نیز در طول ۳۰ سال قبل مسوولیت سنگینی را در حوزه آموزش و پژوهش برعهده داشته و حوزه­‌های متعدد علمی را پوشش داده است و برای ما جای خرسندی دارد زمانی که از رسانه­‌ها دربارهٔ موفقیت‌­های علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبرهایی را می‌شنویم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.