ذبح، زنده‌سوزی و شکنجه جنسی زنان پیش از قتل

به گزارش ممتازنیوز ، شبکه خبری روسی ANNA news پس از وقوع کشتار هولناک الحوله با یکی از شاهدان عینی این جنایت مصاحبه مشروح و مفصلی انجام داد که خود یکی از اهالی این روستا بود و از نزیدک شاهد آن روز خونین در منطقه “تل دو” بود که مردم سوریه و منطقه آن را به الحوله می‌شناسند.

در این مصاحبه یکی از خانم‌‌های ساکن منطقه الحوله جنایت هولناک آن را روز را این‌گونه تشریح می‌‌کند:

جنایت آن روز پس از نماز جمعه ۲۵ می آغاز شد، هنگامی ‌که گروهی مسلح به فرماندهی فردی که “نضال بکور” خوانده می شد، موانع نظامی موجود در تپه های مشرف به روستای الحوله از توابع حمص را با هدف اشغال و تصرف روستا رد کردند.

نضال بکور به محض ورود به روستا از دیگر نیروهای مسلح مستقر در مناطق دیگر کمک خواست، چون آنها به محض ورود به روستا با مقاومت مواجه شده و ۲۵ نفر از آنها کشته شدند.

همچنین این خانم فاش می‌ کند که نخستین کسی که گلوله‌باران توپخانه‌ای در روستا و علیه موانع موجود پیرامون روستا را آغاز کرد کسی جز “سعد طلحه العکش” نبود که گفته می‌شود هم‌اکنون مجروح شده و در بازداشت به سرمی‌برد.

وی تأکید می‌کند: گروه‌های مسلح اجساد نیروهای خود را در یک جا جمع آورده و آن را به ناظران بین‌المللی نشان داده و مدعی شدند که آنها به واسطه ارتش سوریه در حالی که در خانه‌های‌شان بودند، کشتار شدند و این البته جدای از اتهام غیرنظامیان این شهر توسط ارتش سوریه است.

این خانم در ادامه توضیح می‌دهد که حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر بود که گروه مسلحی که به روستا حمله گرده بود، توانست بر مانع بالای روستا تسلط پیدا کنند.

آنها به محض تصرف، اقدام به بریدن سر یکی از سربازان سوری که در آن مرکز از روستا دفاع می‌کرد، نمودند و سر بریده وی را از طبقه سوم ساختمان آن به پایین پرتاب کردند.

این خانم می‌گوید: آنها درحالی سر این سرباز را بریدند که وی به آنها التماس می‌کرد که وی از اهالی “کفر بطنا” از مناطق حومه دمشق است و سنی است؛ اما آنها با بی رحمی به وی گفتند که “الآن یادت فتاده که اهل سنت هستی؟!”

پس از آن این گروه مسلح دو سرباز دیگر را ربودند که یکی از آنها “عبدالله” نام داشت و از روستاییان منطقه “شاوی” بود که بنا به گفته این خانم، وی را زنده زنده سوزاندند.

او می‌گوید: حدود ساعت ۱۸ بعد از ظهر بود که این اتفاق افتاد و نمی‌‌دانم با سرباز دیگر چه کردند، اما از یکی از آنها که “أکرم الصالح” نام داشت‌ شنیدم که می گفت‌ “او را نمی‌کشیم” فردا از او عکس و فیلم می‌گیریم و آن را برای رسانه‌ها می‌فرستیم و می‌گوییم که از ارتش سوریه جدا و به ما ملحق شده است.

در واقع در این منطقه بود که آن کشتار خونین و هولناک حادث شد. آنها تمام کودکان خاندان “آل السید” را قتل عام کردند که سه خانواده و ۲۰ کودک را شامل می‌شد. آنها همچنین ۱۰ نفر از اعضای خاندان “آل عبدالرزاق” را قتل عام کردند به اتهام اینکه از حامیان و طرفداران دولت بودند و از خانواده السید برادر “عبدالله المشلب” نماینده پارلمان سوریه و تمام اعضای خانواده و کودکان و همسرش را کشتند.

وی می‌افزاید: در ساعت ۱۹ بعد از ظهر “کتیبه الفاروق” بود که وارد الحوله شد و فرماندهی آن را همان طور که می‌دانید “عبدالرزاق طلاس” برعهده دارد. به همراه طلاس ۲۵۰ فرد مسلح بودند که از منطقه الرستن به الحوله آمده بودند.

اما یورش گروه های مسلح به اینجا ختم نشد،‌ بلکه گروه مسلح دیگری نیز به فرماندهی “یحیی الیوسف” از روستای “القبو” و گروه دیگری از روستای “فله” وارد الحوله شده و به دیگر گروه های مسلح ملحق شدند.

این شاهد عینی ادامه می‌دهد: پس از ورود این نیروهای مسلح، نضال بکور به نزدیکی مسجد روستا آمد و از یکی از نیروهای خود خواست که سه موشک آر.پی.جی به سوی نیروهای ارتش سوریه شلیک کند که در پاسخ نیز نیروهای ارتش از یک زره‌پوش بی.تی.آر به سوی نیروهای نضال بکور شلیک کردند که یکی از این گلوله‌ها به مسجد اصابت کرد و خرابی‌هایی را در آن به وجود آورد اما گروه‌های مسلح پس از این که اطمینان حاصل کردند، مراکز ایست و بازرسی و موانع موجود در روستا را به تصرف خود درآورده‌اند، اجساد نیروهای مسلح و غیرنظامیانی که کشته بودند را در یک جا گرد آوردند و این مصادف با ساعت ۲۰ بود.

روز بعد ساعت ۱۱ صبح بود که ناظران بین‌المللی در روستا حاضر شدند تا آنچه را در روستا روی داده را از نزدیک مشاهده کنند. این در حالی است که ارتش سوریه در حال تخلیه شماری از خانواده‌های روستا بودند که در نزدیکی مانع امنیتی نزدیک به مکان امن قرار داشتند.

این خانم تأکید می‌کند که فرماندهان این گروه‌های مسلح از نیروهای خود خواسته بودند فقط هنگام تماس آنها با شبکه الجزیره اقدام به تیراندازی کرده و این‌گونه وانمود کنند که این نیروها به‌شدت با ارتش سوریه درگیر هستند.

با فرا رسیدن شب، شلیک آتش نیز متوقف شد و در روز بعد دیدیم که فرماندهان این گروه‌های مسلح از نیروهای خود می‌خواهند که لباس‌های ارتش سوریه را به تن کرده تا آنها بتوانند این گونه وانمود کنند که این افراد نظامیان وابسته به دولت هستند که از ارتش سوریه جدا شده‌اند.

این در حالی است که از گروهی دیگر نیز خواستند با بر تن کردن لباس‌های غیرنظامی در کنار محل تجمع اجساد حضور یابند و توضیحات لازم و تفاصیل حادثه را آن گونه که مورد نظر آنهاست به ناظران بین‌المللی توضیح دهند. در حالی که پیش از اعضای این گروه‌ها خانه‌ها و مزارع روستا را به آتش کشیدند تا به این ترتیب ارتش را به دست داشتن در این اقدام متهم کنند.

این خانم می‌گوید: هنگامی که ناظران بین‌المللی به الحوله آمدند، این اعضای گروه‌های مسلح بودند که با بر تن‌داشتن لباس ارتش سوریه اطراف ناظران بین‌المللی بودند و من آنها را از دور به‌خوبی می‌دیدم.

پیش از آمدن ناظران بین‌المللی آنها خانه‌های بسیاری را در روستا به بهانه این که این منطقه، منطقه نظامی است،‌ از ساکنان آن تخلیه کردند و به جای آنها بستگان خود را در آن خانه ها مستقر کردند و هنگامی که ناظران بین‌المللی به الحوله آمدند، به آنها گفتند که این افراد صاحبان خانه‌ها و مالکان آن هستند تا در برابر ناظران بین‌المللی شهادت دهند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.