ذخایر طلای اوکراین به آمریکا منتقل شد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:در حالی که بحران اوکراین و تنش در روابط روسیه و غرب هر لحظه تشدید می گردد و با نزدیک شدن به زمان برگزاری همه پرسی کریمه نگرانی ها در بازارهای جهانی افزایش پیدا می کند یک وبسایت خبری روسیه از انتقال ذخایر طلای اوکراین به آمریکا خبر داده است.

به گزارش ممتاز به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ، یک وبسایت خبری روسیه نوشت، ذخایر طلای اوکراین ۷ مارس یعنی هشت روز پیش از فرودگاهی در شرق کیف پایتخت این کشور به آمریکا منتقل شده است. این خبر هنوز از سوی مقام های فدرال رزرو نیویورک آمریکا و رسانه های خبری غرب تایید نشده است.

بر اساس این گزارش کارمندان فرودگاه بوریسپول در شرق اوکراین اعلام کردند، در ساعت ۲ بعد از ظهر هفتم مارس یک فروند هواپیمای ترابری بی نام و نشان وارد این فرودگاه شده که حامل دو دستگاه مینی بوس و ۴ دستگاه کامیون بوده است. ۱۵ نفر با یونیفورم های سیاه و در حالی که ماسک بر صورت داشته و سلاح های خودکار در اختیار داشتند ۴۰ جعبه بزرگ و سنگین را که ظاهرا ذخایر طلای اوکراین بوده سوار بر این هواپیما کرده اند.

عملیات بارگیری این هواپیما به سرعت انجام شده است و هواپیما بلافاصله فرودگاه کیف را ترک کرده است.

منابع آگاه اوکراینی نیز خبر مربوط به انتقال ذخایر طلای این کشور به آمریکا را تایید کرده اند. سخنگوی فدرال رزرو نیویورک آمریکا نیز حاضر به توضیح در این خصوص نشده و از خبرنگاران رسانه ها خواسته است تا در این خصوص از مقام های بانک مرکزی اوکراین توضیح بخواهند.

تشدید تنش در روابط روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین تاثیر بسیاری بر افزایش چشمگیر قیمت طلا داشته و به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه این تنش طی هفته آینده نیز می تواند تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.