ذخایر “غلات” جهان تا سال ۲۰۲۲، شش میلیارد تن افزایش می‌یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

فائو در گزارش ممتاز به نقل از خود اعلام کرد تولید غلات در جهان با ۸٫۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل میلادی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در گزارش ممتاز به نقل از سه ماهه خود اعلام کرد تولید غلات در جهان با ۸٫۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل میلادی و شش درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۱ به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

در این گزارش ممتاز به نقل از با عنوان “دورنمای غلات و شرایط مواد غذایی”، آمده است سبب اصلی این افزایش به سبب برآورد مطلوب دربارهٔ تولید ذرت در “آمریکا”، “روسیه” و “اوکراین” است.

تازه‌ترین برآوردهای فائو نشان می‌دهد افزایش کلی تولید غلات در جهان در سال ۲۰۲۲ شامل افزایش ۷٫۸ درصدی در تولید “گندم”، افزایش ۱۲ درصدی “غلات دانه درشت” و یک درصد “برنج” است.

همچنین در این گزارش ممتاز به نقل از پیش‌بینی شده است ذخایر غلات جهان تا پایان فصل خوشه چینی ۲۰۲۲ به پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون تن افزایش یابد.

فائو همچنین اخطار داد شرایط امنیت غذایی در چندین بخش در “آفریقا” و مناطق دیگر به سبب بدی آب و هوا یا ناآرامی‌های داخلی وخیم است.

فائو متذکر شد ۱۴ میلیون نفر در “فیلیپین” به شدت تحت تاثیر طوفان “هایان” قرار دارند و همچنین مناقشات در “سوریه” و “یمن” شرایط ناامنی را به لحاظ مواد غذایی به ترتیب برای شش میلیون و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به وجود آورده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.