ذخایر نفت چین افزایش یافت

بنابر اعلام وزارت منابع طبیعی چین، ذخایر نفت این کشور بر اساس بررسی های زمین شناسی در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

بولتن نیوز: به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرد: ذخایر نفت این کشور بر اساس بررسی های زمین شناسی در سال ۲۰۱۰ در قیاس با بررسی های سه سال پیش از آن (۲۰۰۷) با ۱۵ درصد افزایش به ۸۸٫۱ میلیارد تن رسیده است.

چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، به ندرت آماری درباره ذخایر نفت خود منتشر می کند.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، ذخایر قابل برداشت نفت چین از ۲۱٫۲ میلیارد تن در سال ۲۰۰۷ به ۲۳٫۳ میلیارد تن در سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است.

ذخایر قابل برداشت گاز طبیعی چین نیز در دوره مورد بررسی با ۴۵ درصد افزایش به ۳۲ تریلیون مترمکعب رسیده است.

کل ذخایر گاز طبیعی چین بر اساس بررسی های زمین شناسی در سال ۲۰۱۰ در قیاس با سه سال پیش از آن با ۴۹ درصد افزایش به ۵۲ تریلیون مترمکعب رسیده است.

مشخص نیست که استخراج چه مقدار از این ذخایر صرفه اقتصادی دارد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند وابستگی چین به واردات نفت و گاز به دلیل پیشی گرفتن تقاضا از عرضه ادامه خواهد داشت.

تولید داخلی نفت خام چین در سال ۲۰۱۱ با ۰٫۳ درصد افزایش به ۲۰۳٫۶ میلیون تن و تولید گاز این کشور با ۶٫۹ درصد افزایش به ۱۰۲٫۵۳ میلیارد مترمکعب رسیده بود.

وزارت منابع طبیعی چین از سال ۲۰۰۸ از شرکت های نفتی خواسته است تا ذخایر مناطقی مانند خلیج بوهای در جنوب شرق پکن، استان سیچوآن و حوزه اورداس را دوباره ارزیابی کنند.

چین با مصرف روزانه هشت میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه نفت خام در ماه اوت سال جاری میلادی، پس از آمریکا دومین مصرف کننده بزرگ این کالا در جهان به شمار می آید.(شانا)


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.