ذخیره آب پشت سد اکباتان وجود ندارد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: ذخیره آبی پشت سداکباتان وجود ندارد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir)، حسین آذرتکین، صبح امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، با بیان این‌که ۹۹ درصد جمعیت همدان تحت پوشش شبکه توزیع آب قرار دارند، اظهار کرد: ۱۷۵۰ لیتر بر ثانیه، پیک مصرف آب است. بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در ثانیه کم آبی داریم.

وی با اشاره به دبی سنجی چاه‌ها تا شهریور، تصریح کرد: میزان استحصال آب در فروردین ماه ۹۵۵ لیتر بر ثانیه بود که این میزان در شهریورماه به ۴۹۵ لیتر بر ثانیه رسیده است.

آذرتکین، میزان افت آب در چاه‌ها را ۴۶۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: با استفاده از چاه‌های استیجاری به سبب افت آب چاه‌ها، ۴۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب جبران شده است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از چاه‌های استیجاری، راه‌اندازی تصفیه خانه عباس آباد ظرف دو تا سه روز آینده، شناسایی و دبی سنجی ۸۵ حلقه چاه، حفر و جایگزینی چهار حلقه چاه در دشت بهار، پمپاژ ۶ حلقه چاه در مسیر گنج نامه و قاسم آباد و تجهیز هفت حلقه چاه و اجرای ۷٫۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۱ کیلومتر خط برق برای استفاده آن در بخش تامین آب از اقدامات آب و فاضلاب شهرستان برای افزایش ظرفیت تولید آب بوده است.

وی افزود: ۱۴ نقطه برای حفر چاه در شهرستان شناسایی شده است که در حال تملک و انجام کارهای اولیه هستیم. حفر چهار چاه انجام شده است.

آذرتکین به تجهیز و راه‌اندازی ۱۴ حلقه استیجاری، تغییر پمپ و اسیدشویی ۵۲ حلقه چاه با دبی کم و شناسایی ۶ نقطه محل حفر چاه در اراضی روستای “امزاجرد” به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب شهری یاد کرد و افزود: ۶۷ هزار و ۲۵۱ متر انشعاب آب و فاضلاب برای توانمندسازی حاشیه شهر اجرا شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان دربارهٔ تامین آب مسکن مهر شهرستان گفت: ۱۶ هزار و ۲۹۹ متر انشعاب در بخش آب و ۱۷ هزار و ۵۸۷ متر انشعاب در بخش فاضلاب مساکن مهر اجرا شده است. انشعاب آب ۸۱۷۶ واحد از واحدهای مسکن مهر واگذار شده و همچنین ۵۰۰ انشعاب در امید اکباتان باقیمانده که آماده واگذاری است. البته خود تعاونی‌ها در این زمینه مشکل دارند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.