ذخیره ۱۴ میلیون تن کانسنگ طلا در معدن ساری‌گونی

۱۹فروردین۱۳،

رئیس اداره اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: معدن طلای ساری گونی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۲/۱ ppm (گرم بر تن) ذخیره قطعی دارد.

برزان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در کردستان، با اشاره به اینکه در حال حاضر آماده سازی این معدن انجام شده است، اظهار داشت: کار آماده سازی این معدن ۱۸ ماه طول کشید.

وی از آماده سازی کارگاه فرآوری شمش طلا و اکتشافات در حین استخراج برای بالا بردن ذخیره موجود این معدن خبر داد و افزود: در حال حاضر این کارگاه دارای پیشرفت فیزیک ۵۰ درصدی است.

رئیس اداره اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه معدن طلای ساری‌گونی برای اولین بار توسط شرکت خدمات اکتشافی کشور کشف شد، اضافه کرد: همکاری این شرکت با شرکت قزاق مس در زمینه کشف این معدن انجام شد.

رحیمی از صدور پروانه بهره برداری هشت ساله در قالب شرکت هولدینگ توسط این دو شرکت خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با راه اندازی کارگاه فرآوری شمش طلا و اکتشافات بتوانیم در زمینه افزایش کشفیات گام های اساسی برداریم.

وی ادامه داد: با راه اندازی این معدن و کارگاه فرآوری آن برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می گردد.

رئیس اداره اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: برای استفاده از ذخایر این معدن طلا ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه معدن طلای ساری گونی یکی از مهمترین ذخایر طلای کشور را در دل خود جای داده است، یادآور شد: با بهره داری کامل از این معدن میزان تولید طلای کشور افزایش یافته و سبب توسعه اقتصادی منطقه و کشور خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.