رأی اعتماد نمایندگان ایتالیا به اول‌وزیر تازه / لتا: ریاضت اقتصادی کشنده است

۰۹اردیبهشت،

12-717.jpg

مجلس نمایندگان ایتالیا به «انریکو لتا»، اول‌وزیر تازه چپ‌گرای این کشور رأی اعتماد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رأی‌گیری ۴۵۳ نماینده رأی موافق و ۱۵۳ نماینده رأی مخالف خود را به دولت تازه ایتالیا نشان دادند.

مجلس سنای ایتالیا در جلسه امروز (سه‌شنبه) خود موضوع رأی اعتماد به دولت تازه این کشور را بررسی می‌کند.

نخست‌وزیر تازه ایتالیا اعلام کرد، اگر سیاست ریاضت اقتصادی در این کشور ادامه پیدا کند، کشنده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لتا در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان گفت که اگر سیاست ریاضت اقتصادی در ایتالیا ادامه یابد، کشور هیچ‌گاه به رشد اقتصادی نخواهد رسید و این برای ایتالیا کشنده خواهد بود.

لتا که اوایل همین هفته دولت خود را تشکیل داد، گفت از ماه ژوئن مالیات بر مسکن نیز لغو خواهد شد.

سیلویو برلوسکنی، اول‌وزیر اسبق ایتالیا قبل از آن که دولت ائتلاف ملی تشکیل شود، شرط کرده بود، فقط در صورتی که این مالیات بر داشته شود حمایت خود را از دولت ادامه خواهد داد.

لتا گفت: رم نزد شرکای اروپایی خود تلاش می‌کند تا آن‌ها را دربارهٔ سیاستی مجاب کند که نتیجه آن رشد اقتصادی باشد.

“اروپا با بحران مشروعیت روبرو است”

نخست وزیر تازه ایتالیا با بیان این که اتحادیه اروپا با بحران مشروعیت روبه‌رو است و باید به موتور توسعه پایدار تبدیل شود، بر حمایت خود از اروپای فدرال تاکید کرد.

انریکو لتا در مجلس نمایندگان ایتالیا در معرفی برنامه‌های دولتش گفت: اروپا با بحران مشروعیت روبه‌رو است و در این شرایط که شهروندان به آن بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند، باید به موتور توسعه پایدار تبدیل شود.

وی برای این که ثابت کند دولتش «اروپایی»‌ و طرفدار فدرالیسم اروپایی است، اعلام کرد، بروکسل، برلین و پاریس مقصد اولین سفرهایش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اول‌وزیر جوان ایتالیا خاطر نشان کرد، پاسخ مشکلات اتحادیه اروپا همگرایی گسترده‌ای است که به اروپای فدرال ختم می گردد.

وی گفت: در حالت بر عکس، خطرات واگرایی غیر قابل دفاع و جبران خواهد بود.

انریکو لتا تصریح کرد، ایتالیا به تعهدات خود نسبت به اتحادیه اروپا عمل خواهد کرد اما امیدوار است این عمل به تعهدات فرصتی استثنایی را در مذاکرات این کشور با کمیسیون اروپا برای تامین هزینه‌های بهبود اقتصادی ایجاد کند.

نخست‌وزیر تازه ایتالیا امروز عازم آلمان می‌شود

در همین حال، دولت آلمان اعلام کرد، اول‌وزیر تازه ایتالیا امروز (سه‌شنبه) به منظور گفت‌وگو با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به برلین سفر می‌کند.

دولت ایتالیا نیز تایید کرد، اول‌وزیر تازه این کشور که روز یک‌شنبه رسما کار خود را آغاز کرد، اولین سفر خارجی خود را به مقصد آلمان انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدر اعظم آلمان و اول‌وزیر ایتالیا با یکدیگر دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.