رئال در رویای طلسم‌شکنی برابر دورتموند

۳۱فروردین۱۳،

 دومین دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) در ورزشگاه زیگنال‌ ایدوناپارک به میزبانی بروسیا دورتموند مقابل رئال مادرید انجام می‌شود. این مصاف پس از جدال امشب بایرن و بارسا در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا، دومین نبرد «ژرمنی – اسپانیایی» این مرحله است که برای فوتبال قاره سبز، به نوعی تکراری است. زیرا در مرحله گروهی، این حریفان با هم مصاف دادند که دورتموند ابتدا ۲ بر یک برنده شد و بعد ۲ بر ۲ مساوی کرد.

به گزارش فارس، به این دلیل ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی رئال (معروف به آقای خاص) و شاگردان سفید‌پوش او  در حسرت چند ماهه برد بر تیم تحت امر یورگن کلوپ همچون طلسم باقی ماند. با توجه به تحولی که در بازی تیم کهکشانی شهر مادرید در ماه‌های قبل ایجاد شده احتمال دارد چنین طلسمی بالاخره شکسته شود و با راهیابی احتمالی ثروتمندان پایتخت‌‌نشین به بازی نهایی در ومبلی لندن، به جشن و شادی منجر شود.

البته مربی جوان و نوگرای دورتموند و شاگردان جاه‌طلب و جوانش برای اینکه جلوی خواب و خیالات حریف اسپانیایی را بگیرند و همچون چند ماه قبل بر تیم پر ستاره، پیروز باشند، تلاش خواهند کرد در بازی چهارشنبه شب دروازه خودی را به روی کریس رونالدو و یارانش بسته نگه دارند تا بعد به فکر فروریختن دروازه حریف باشند.

حفظ سنگر خودی و پرهیز از اشتباهاتی که دورتموندی‌ها در دیدار با مالاگا در مرحله یک چهارم نهایی داشتند، سبب خواهد شد قهرمان ۲ فصل قبل بوندس‌لیگا راحت‌تر برنامه‌های تاکتیکی خود را مقابل ماتادورها به اجرا درآورده  و حتی جواز صعود به بازی نهایی بگیرد.

*سابقه رویارویی‌ها

دورتموند و رئال جدا از دیدارهای ابتدای فصل جاری، ۵ دیدار دیگر نیز تاکنون مقابل هم انجام داده‌اند که سهم برد دورتموند یک بازی بوده و رئالی‌ها نیز ۳ بار بر بروسیا غلبه کرده‌اند. ۳ دیدار نیز با تساوی پایان یافته است.

نتایج دیدارهای قبلی این دو به شرح زیر است:

سال ۱۹۹۸:

لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند صفر – رئال مادرید صفر

سال ۱۹۹۸:

لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید ۲- دورتموند صفر

سال  ۲۰۰۳:

لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید ۲ – دورتموند یک

سال ۲۰۰۳:

دورتموند یک – رئال مادرید یک

سال ۲۰۰۹:

مسابقات دوستانه قبل از آغاز فصل، دورتموند صفر- رئال مادرید ۵

سال ۲۰۱۲:

لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند ۲- رئال مادرید یک

سال ۲۰۱۲:

لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید ۲- دورتموند ۲


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.