رئال مادرید ارزشمندترین باشگاه جهان شد

۲۹فروردین۱۳،

به گزارش رویترز و به نقل از ایرنا، ارزش باشگاه رئال مادرید ، قهرمان ۹ دوره لیگ قهرمانان اروپا که هزاران عضو دارد با ۷۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳٫۳ میلیارد دلار رسیده است.

منچستریونایتد که رکورد ۱۹ قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه دارد و خانواده آمریکایی گلیزر آن را اداره می کند ۴۲ درصد افزایش یافته و به ۳٫۲ میلیارد درال رسیده است ؛ با این حال برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ که فوربس برآورد های مالی فوتبال را آنجام می دهد به رده دوم تنزل کرده است.

طبق این برآورد، بارسلونا رقیب اسپانیایی رئال ۲٫۶ میلیارد دلار، آرسنال از انگلیس ۱٫۳۳ میلیارد دلار و بایرن مونیخ از آلمان ۱٫۳۱ میلیارد دلار ارزش دارند و در رده های سوم تا پنجم می باشند.

بیست باشگاه برتر فوتبال جهان در مجموع ۹۶۸ میلیون دلار ارزش دارند که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد رشد نشان می دهد.

معیار ارزیابی فوربس برای تعیین ارزش هر باشگاه فوتبال  تبدیل پیروزی ها در میدان فوتبال به دلار و حساب بانکی است و طبق این محاسبات  هیچ تیمی بهتر از رئال مادرید عمل نکرده است.

فوربس دربارهٔ تغییر صدرنشین این جدول نوشته: این نشانه تنزل و افت شیاطین سرخ نیست بلکه به دلیل بزرگتر شدن و رشد کردن رئال مادرید و افزایش سود آوری آن نسبت به منچستریونایتد است.

به نظر می رسد قرارداد ۱۶۰ میلیون پوندی منچستریونایتد با یک شرکت برای حمایت مالی از زمین تمرین آنها هم نتوانسته به جایگاه آنها در این جدول کمک چندانی کند.

فوربس گفته موفقیت رئال مادرید تا حدی زیادی مرهون جذب بازیکنان شاخص جهانی است.

حامیان مالی ثروتمند، پشتوانه تاریخی ۹ جام قهرمانی اروپا و ۲۳ جام قهرمانی در اسپانیا و حضور ستارگانی چون رائول ، دیوید بکام، رونالدو، لیما، کریستیانو رونالدو در مجموع به افزایش ۶۲ درصد سود این باشگاه طی سه سال کمک کرده است.

فوربس اعلام کرده دلایل متعددی وجود دارد که رئال مادرید تا سالها ارزشمندترین باشگاه فوتبال جهان باشد؛ از جمله قراردادی که با شرکت هواپیمایی امارات در دوبی به ارزش ۳۹ میلیون دلار در سال بسته است.

فوربس دربارهٔ بارسلونا ، موفق ترین باشگاه اروپایی در سال های اخیر هم نوشته است: ارزش این باشگاه طی سال قبل دو برابر شد و به ۲٫۶ میلیارد دلار رسید که بیشترین افزایش را در میان ۲۰ تیم مطرح جهان نشان می دهد. سود سهام بارسلونا طی سه فصل قبل ۱۹ درصد رشد داشته به ۶۱۳ میلیون دلار رسیده است.

این باشگاه با در اختیار داشتن بازیکنی شاخص مانند لیونل مسی در آستانه یک قهرمانی دیگر در رقابت های لالیگا است. بارسلونا همچنین در سالهای ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

بارسلونا قراردادی ۳۸ میلیون دلاری با نایک بسته و برای اولین بار نام  هواپیمایی قطر روی پیراهن های این تیم نقش بسته است. ارزش قرارداد با این شرکت هم ۴۵ میلیون دلار در سال است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.