رئال مادرید ، پادشاه کل لیگهای اروپا

با این قهرمانی ، رئال مادرید نوار موفقیت های بارسا را پاره کرد . تیم پپ سه سال پیاپی قهرمان لالیگا شده بود اما نتوانست به رکورد چهار قهرمانی پیاپی که کرویف به عنوان مربی کسب کرده بود برسد . بدین ترتیب بهترین رکورد همچنان در دست رئال مادرید دی استفانو و دسته کرکس ها با پنج قهرمانی پیاپی در لالیگا باقی ماند .
خوزه مورینیو توانست به برتری بارسلونا در فوتبال اسپانیا پایان دهد تا خودش هم رکورد فوق العاده جامهایش را تکرار کند . مربی پرتغالی دو بار در پورتو ، دو بار در چلسی ، دو بار در اینتر و یک بار در رئال مادرید قهرمان لیگ شده است . در حقیقت مربی پرتغالی همیشه وقتی یک بار قهرمان لیگ شده ، سال بعدش هم این قهرمانی را تکرار کرده است .
حالا چالش مورینیو ، قهرمانی چمپیونزلیگ است . مربی پرتغالی با پورتو و اینتر به آن رسیده و اگر با رئال مادرید نیز به این افتخار برسد ، اولین مربی تاریخ می شود که با سه باشگاه مختلف قهرمان اروپا می شود . تا به امروز ، مورینیو توانسته که دو بار رئال مادرید را به نیمه نهایی برساند و حالا باید دید که دفعه سوم آیا می تواند سفیدها را به قهرمانی اروپا برساند یا نه .
مقایسه رکورد ها
اسپانیا : ۳۲ لالیگایی که رئال مادرید برده فاصله زیادی تا مجموع جامهای بارسلونا دارد . بارسا که قهرمان اولین دوره تورنمنت در سال ۱۹۲۹ شده ، ۲۱ لالیگا دارد .
ایتالیا : یوونتوس برای ۲۸مین اسکودتوی تاریخش می جنگد . پشت سرشان میلان با ۱۸ جام قرار دارد و اینتر هم که از زمان رفتن مورینیو دچار مشکلاتی است ، ۱۸ جام کسب کرده است .
انگلیس : روند رقابت بیشتر میان یونایتد با ۱۹ و لیورپول با ۱۸ جام است . لیورپول از فصل ۹۰-۸۹ به بعد در لیگ قهرمان نشده و از آن موقع به بعد ، تیم فرگوسن دوازده بار قهرمان شده است .
آلمان : بوندسلیگا کاملا تحت سلطه بایرن است . آنها ۲۲ بار قهرمان شده اند و ۱۰ بار دوم . فاصله زیادی تا نورنبرگ با ۹ قهرمانی (آخرین در ۱۹۶۸) دارند . بورسیا دورتموند هم امسال هشتمین جامش را می برد .
فرانسه : سنت اتین (از سال ۱۹۸۱ قهرمان لیگ فرانسه نشده است) و المپیک مارسی ، تیمهایی هستند که با ۱۰ قهرمانی در لیگ فرانسه رکورد دار هستند . نانت با ۸ و موناکو و المپیک لیون با ۷ قهرمانی در رده های بعدی هستند . هیچ کدام از آنها امسال قهرمان نمی شوند .
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.