رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ May 2016 | 5:00 am

رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

رئال مادرید با برتری ۵ بر ۳ در ضربات پنالتی برابر اتلتیکو مادرید، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

دو تیم همشهری رئال مادرید(Real Madrid) و اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) فینال لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه سن سیروی شهر میلان برگزار کردند تا از بین این دو مادریدی قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود. پیش از شروع بازی خاویر زانتی(Javier Zanetti) و ‘ماریو باره سی’ دو کاپیتان سابق اینتر و میلان جام قهرمانی را به کنار زمین آوردند. در نهایت بازی دو تیم با قضاوت ‘مارک کلاتنبرگ’ انگلیسی شروع شد.

ورزشگاه سن سیرو ۷۱,۵۰۰ نفر گنجایش دارد که ۴۶,۰۰۰ آن به صورت عمومی در اختیار هواداران فوتبال در سراسر جهان قرار گرفته است، و هر دو تیم فینالیست ۲۰,۰۰۰ بلیت برای فروش میان هواداران خود در اختیار خواهند داشت، و ۶,۰۰۰ بلیت نیز از طریق وب سایت رسمی یوفا به هواداران فروخته شد.

بازی با برتری نسبی رئالی ها شروع شد. جدی ترین موقعیت بازی در دقیقه ۵ روی یک ضربه ایستگاهی بود که ضربه گرت بیل(Gareth Bale) در دهانه دروازه نصیب بازیکنان رئال شد ولی اوبلاک(Jan Oblak) با خوش شانسی توانست مانع باز شدن دروازه خود شود. در ادامه خطای دنی کارواخال(Dani Carvajal) باعث شد تا اولین کارت زرد بازی به این مدافع راست رئال برسد.

(رئال مادرید یک – اتلتیکومادرید صفر) قفل دروازه اتلتیکو خیلی زود در دقیقه ۱۵ باز شد. سرخیو راموس(Sergio Ramos) باز هم در فینال لیگ قهرمانان گلزنی کرد و این بار توانست در یک قدمی دروازه با هوشیاری و در موقعیتی مشکوک به آفساید دروازه اتلتیکو مادرید را باز کند تا سفیدپوشان مادریدی از حریف خود پیش بیفتند.

بعد از این گل بازی از تب و تاب افتاد و توپ و میدان بیشتر در میانه های زمین در جریان بود و دو تیم در خلق موقعیت گل عاجز بودند. آنتوان گریزمان(Antoine Griezmann) در اواخر نیمه نخست تحرک خوبی داشت تا بتواند گل خورده را جبران کند که موفق نبود و توپ های او از کنار دروازه ناواس(Keylor Navas) به بیرون رفت.

** نیمه دوم

نیمه دوم کاملا به اتلتیکو مادرید تعلق داشت و تیم سیمئونه(Diego Simeone) سراپا حمله شد و خیلی زود نیز در دقیقه ۴۷ صاحب یک ضربه پنالتی شد. بی دقتی په په(Pepe) و خطای او روی تورس(Fernando Torres) باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد ولی ضربه گریزمان به دیرک دروازه خورد تا آه از نهاد هواداران اتلتیکو بلند شود.

در ادامه باز هم این اتلتیکو بود که سوار بر بازی بود. این بار ساویچ(Stefan Savić) در یک قدمی دروازه نتوانست دروازه ناواس را باز کند که تا اینجای فصل با عملکرد فوق العاده خود تنها دو گل خورده داشته است و غیر از بازی با وولفسبورگ(Wolfsburg) در آلمان در همه دیدارها کلین شیت کرده است.

مصدومیت کارواخال در نیمه دوم باعث شد تا دنیلو(Danilo) به جای او به زمین برود. اشک های کارواخال هنگام خروج از زمین مسابقه نشان می داد که مصدومیت او جدی است و ممکن است این بازیکن یورو ۲۰۱۶ را نیز از دست بدهد.

فرناندو تورس در دقیقه ۶۱ با کارت زرد داور جریمه شد. خطای بد او روی پای راموس می توانست با کارت قرمز داور هم روبرو شود. دقیقه ۷۲ کریم بنزما(Karim Benzema) در موقعیتی تک به تک خودخواهانه به توپ ضربه زد و اوبلاک توپ او را دفع کرد.

رئال در دقیقه ۷۸ یکی، دو موقعیت جدی را از دست داد که کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) در متن این حملات بود و با بدشانسی نتوانست گلزنی کند. یک بار نیز شوت گرت بیل از روی خط دروازه برگشت داده شد. بلافاصله در این سمت اتلتیکو توانست گلزنی کند و بازی را به تساوی بکشاند.

(رئال مادرید یک – اتلتیکومادرید یک) فرار خوان فران(Juanfran) از سمت راست و سانتر او به دهانه دروازه را یانیک فریرا(Yannick Ferreira Carrasco) که در نیمه دوم به زمین آمده بود به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و در نهات بازی تا پایان ۹۰ دقیقه بدون برنده با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافی نیز اتفاق خاصی نیفتاد تا پنالتی تکلیف قهرمان را مشخص کند. در ضربات پنالتی دو تیم پی در پی توپ های خود را به گل تبدیل کردند تا اینکه خوان فران پنالتی خود را به تیر دروازه کوبید تا پنالتی پنجم رئال مادرید سرنوشت بازی را مشخص کند.

کریستیانو رونالدو پنالتی خود را به گل تبدیل کرد تا رئال در ضربات پنالتی همشهری خود را شکست دهد و قهرمان شود. به این ترتیب رئال مادرید برای یازدهمین بار قهرمان اروپا شد.

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznew.com/sport
منبع:isna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.