رئال مادرید قهرمان سوپرجام اسپانیا شد

به گزارش ایرنا، در حالی که بارسلونا بازی رفت را در زمین خود در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیده بود، در بازی برگشت با دریافت ۲ گل و به ثمر رساندن یک گل مغلوب حریفی شد که ‘خوزه مورینیو’ سرمربی اش چندین بار تاکید کرده بود کسب سوپرجام برای او اهمیتی ندارد.

گلهای این دیدار را ‘گونزالو هیگواین’ آرژانتینی در دقیقه ۱۱ و ‘کریستیانو رونالدو’ پرتغالی در دقیقه ۱۹ برای رئال مادرید به ثمر رساندند و تنها گل بارسلونا را نیز ‘مسی’ آرژانتینی در آخرین دقیقه نیمه اول برای بارسلونا ثبت کرد.

این بازی یک اخراجی هم داشت. ‘آدریانو’ مدافع بارسلونا در دقیقه ۲۸ روی کریس رونالدو که در موقعیت واضح گل قرار داشت، مرتکب خطا شد و با این کار، کارت قرمز داور را دریافت کرد.

به این ترتیب، رئال مادرید، هفته ای را که خوب آغاز نکرده بود، با جشن و شادمانی و کسب عنوان قهرمانی سوپرجام باشگاههای اسپانیا به پایان رساند و ‘تیتو ویلانوا’ در حالی که با ۵ امتیاز از رئال مادرید در لالیگا پیش است و در بازی رفت سوپرجام نیز سه گل به مادریدی ها زده بود، در آستانه کسب اولین جام خود در مقام رهبری بارسلونا از دستیابی به آن محروم ماند.

مسابقات سوپرجام اسپانیا میان قهرمان فصل گذشته جام باشگاههای اسپانیا موسوم به ‘لالیگا’ و قهرمان جام حذفی این کشور موسوم به ‘جام سلطنتی’ برگزار می شود که به ترتیب در اختیار رئال مادرید و بارسلونا بود.

ناظران معتقدند؛ فتح سوپرجام به رئال مادرید اجازه داد تا اولین گام را برای کوتاه کردن فاصله خود با حریف دیرینه خویش، بارسلونا در فصل تازه لالیگا بردارد.

‘مورینیو’ که در آغاز بازی رفت سوپر جام باشگاههای اسپانیا، سلطه بارسلونا را بر فوتبال زیر سووال برده بود، اکنون امیدوار است با فتح این جام در سانتیاگو برنابئو، ‘عصر مورینیو’ آغاز شده باشد تا نه تنها شیوه بازی اش، هواداران مشتاق رئال مادرید را هر چه بیشتر به وجد آورد بلکه این تیم را به قدرت بلامنازع فوتبال در اسپانیا و حتی قاره اروپا تبدیل کند.

از سوی دیگر، بارسلونا نیز دریافت با وجود نزدیکی خود در رقابت با رئال مادرید هنوز برای پر کردن جای ‘پپ گواردیولا’ سرمربی افسانه ای خود مشکلات جدی دارد و تیتو ویلانوا برای حفظ جایگاه بارسلونا، راه دشواری در پیش خواهد داشت.

آبی اناری پوشان امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در حالی که سانگ بازیکن جدید بارسلونا را نیز در جمع خود می دیدند، ناهماهنگ و آشفته بازی کردند تا ویلانوا بدترین چهره بارسلونا را پس از سالها به نمایش بگذارد.

در مقابل، موردریچ کروات تازه ترین بازیکن رئال مادرید که دو روز پیش قرارداد خود را با کهکشانی پوشان امضا کرد، تنها ۱۰ دقیقه پس از ورود به زمین، اولین جام قهرمانی را با رئال مادرید بالای سر برد. این بازیکن میانی دقیقه ۸۳ وارد زمین شد و دقیقه ۹۳ نیز سوت پایان آن به صدا درآمد.

با سوت ‘ماتئو لاهوز’ داور این دیدار، غریو شادی ۸۳ هزار تماشاگری که ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را پر کرده بودند، به هوا برخاست و کاسیاس کاپیتان رئال مادرید در حضور شخصیت های اجتماعی و ورزشی کشورش، جام قهرمانی سوپرجام اسپانیا را بالای سر برد.

داور در این دیدار به په په(دقیقه ۲۰)، آربلوا(دقیقه ۳۷)، خدیرا(دقیقه ۶۳) و ژاوی آلونسو(دقیقه ۷۴) از رئال مادرید و ماسچرانو(دقیقه ۱۴) و پیکه(دقیقه ۵۰) از بارسلونا کارت زرد نشان داد و آدریانو را نیز با کارت قرمز مستقیم در دقیقه ۲۸ از زمین اخراج کرد.

اروپام ۱۵۵۱**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۷۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیر:

    از کار مادریدیها نمی توان سردراورد خوب شکست می خورند یا خوب میبرند بارسا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.