رئال مادرید و دورتموند راهی نیمه نهایی قهرمانان شدند

۲۰فروردین۱۳،

RTEmagicP_120823_cl_auslosung.jpg

رئال مادرید و دورتموند با برتری در مجموع دو دیدار بر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در استانبول رئال مادرید که در بازی رفت موفق شده بود با ۳ گل گالاتاسرای را شکست دهد، در بازی برگشت با نتیجه ۳ بر دو مغلوب تیم ترکیه ای شد اما به نیمه نهایی صعود کرد.

در این دیدار رئال مادرید بسیار زود بازی را در دست گرفت و می توانست در دقیقه ۳ با ضربه دی ماریا جلو بیفتد که توپ هافبک آرژانتینی از کنار دروازه به خارج رفت. در ادامه پاس عرضی سامی خدیرا به کریستیانو رونالدو رسید و این مهاجم پرتغالی قدر این فرصت را دانست و با یک ضربه دقیق گل اول بازی را به ثمر رساند. با این گل رونالدوچهل و نهمین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند و سبب شد این بازیکن با رکورد ۴۹ گل دی استفانو و آندره شوچنکو برابر شود.

یک دقیقه بعد رونالدو می توانست خودش و تیمش را دو گله کند که توپ او را موسلرا دروازه بان گالاتاسرای مهار کرد. در ادامه از حملات رئال کاسته شد تا از سرعت بازی کاسته شود. سانتر های وزلی اسنایدر از یک سو و حملات همه جانبه رئالی ها از سوی دیگر در دقایق میانی نیمه اول بازی حرف اول را می زد. دقیقه ۳۷ وزلی اسنایدر بار دیگر خطر ساز شد و ضربه سنگینی به سمت دروازه رئال زد که لوپس توپ این هافبک هلندی را در یک مرحله دریافت کرد. در ادامه حملات جسته و گریخته دو تیم ثمری نداشت تا نیمه اول این بازی با پیروزی یک بر صفر رئال مادرید برابر گالاتاسرای به پایان برسد.

در نیمه دوم گالاتاسرای بازی را کمی بهتر آغاز کرد. شوت سلچوک در دقیقه ۴۸ می توانست خطر ساز شود که از دست رفت. در دقیقه ۵۶ رونالدو یک موقعیت طلایی را روی پاس دی ماریا از دست داد. یک دقیقه بعد امانوئل ابوئه روی پاس بی نقص وزلی اسنایدر موفق شد گل تساوی بازی را با یک شوت سرکش به ثمر برساند. دقیقه ۶۰ اشتباه مرگبار رافائل واران را اسنایدر می توانست به گل دوم میزبان تبدیل کند که ضربه کم دقت این هافبک هلندی با فاصله کم به خارج رفت. دقیقه ۷۱ بازی اسنایدر موقعیت قبلی خود را جبران کرد و دروازه رئال مادرید را باز کرد .

یک دقیقه بعد دیدیه دروگبا گل سوم گالاتاسرای را در کمال ناباوری به ثمر رساند تا حتی مورینیو هم نتواند ترس خود را از حذف شدن نشان دهد.

دقیقه ۷۵ رونالدو می توانست یکی از گل ها خورده را جبران کند که ضربه رونالدو با اختلاف کم به خارج رفت.

در ادامه مورینیو، آلبیول را به جای اوزیل به میدان آورد تا از آهنگ حملات تیم ترکیه ای کاسته شود.

دقیقه ۹۱ رونالدو روی پاس بنزما گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد. هر چند گالاتاسرای در این مرحله حذف شد اما هواداران این تیم باید به تیم خود ببالنند.

در دیگر دیدار این مرحله بوروسیا دورتموند که تا دقایق پایانی حذف شده بود، متحول شد و موفق شد ۳ بر ۲ مالاگا را شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد.

در این دیدار میزبان بازی را خوب آغاز کرد اما نتوانست از موقعیت های ابتدایی خود استفاده کنند. در دقیقه ۲۴ لواندوفسکی می توانست پیام آور شادی در وست فالن شود که ضربه این مهاجم لهستانی از دست رفت.

دقیقه ۲۶ خوآکین موفق شد با ضربه دقیق گل اول مالاگا را به ثمر برساند تا سکوت مطلق در وست فالن حکمفرما شود. پس از این گل میزبان سراپا حمله شد و در دقیقه ۳۸ با گل روبرت لواندوفسکی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا دورتموند را برای صعود از این مرحله امیدوار کند. در ادامه حملات دورتموند بی ثمر ماند تا نیمه اول این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم مالاگا بازی را بهتر آغاز کرد. دقیقه ۴۸ خواکین می توانست خودش و تیمش را دوگله کند که وایدن فالر دروازه بان دورتموند با یک واکنش استثنایی این فرصت را مهار کرد. در ادامه بازیکنان دورتموند توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما دفاع مستحکم مالاگا مانع از گلزنی دورتموندی ها شد. دقیقه ۸۲ بازی ایسکو پدیده تازه فوتبال اسپانیا موفق شد گل دوم را به ثمر برساند تا مالاگا خود را در یک قدمی نیمه نهایی لیگ قهرمانان ببیند. دقیقه ۹۰ مارکو رویس کار را به تساوی کشاند تا دورتموند به صعود در دقایق پایانی امیدوار شود و فیلیپه سانتانا در دقیقه ۹۱ وست فالن را غرق در شادی کرد تا یک پیروزی دراماتیک در این دیدار برای دورتموند شکل بگیرد و بازی به پایان برسد. به این ترتیب مالاگا نیز مانند گالاتاسرای حذف شده های آبرومند لیگ قهرمانان بودند.

تابلو نتایج

رئال مادرید ۲ – گالاتاسرای ۳

بوروسیا دورتموند ۳ – مالاگا ۲

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.