رئیسی: کشوری که در راس آن ولی‌فقیه است، بن‌بستی ندارد

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: در نظام ولایت فقیه هیچ بن‌بستی در هیچ موضوعی نخواهیم داشت و چون نظام ما نظام ولایت فقیه است و در قانون اساسی تمام موارد پیش‌بینی شده است، در نظام‌مان با هیچ مشکل و معضل فقهی مواجهه نخواهیم شد.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با مطرح شدن بحث شورای فقهی و ضرورت شکل‌گیری چنین شورایی گفت: در کشوری که در راس آن ولی‌فقیه جامع‌الشرایط است، به هیچ وجه بن‌بستی نداریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حاشیه چهارمین جلسه مشترک هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون خبرگان در پاسخ به پرسشی در رابطه با مطرح شدن بحث تشکیل شورای فقهی توضیح داد: همه مسائلی که اتفاق می‌افتد و نیاز است نسبت به آنها نظر داده شود، در نظام ما با مشکلی مواجه نخواهد بود. به طور مثال اگر در میان روسای قوا در رابطه با موضوعی هرکدام یک نظر داشته باشند و برداشتی از قانون داشته باشند، برای آن در قانون اساسی سازوکارهایی در نظر گرفته شده است و اگر مساله به صورت یک معضل باشد، در مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل طرح است و در هر صورت، هیچ مساله و موضوعی در کشور به صورت مسائل حادث شده پیدا نمی‌شود که در رابطه با آن با بن‌بست مواجه شویم و به چه‌کنم چه‌کنم بیفتیم.

وی تاکید کرد: در نظام ولایت فقیه هیچ بن‌بستی در هیچ موضوعی نخواهیم داشت و چون نظام ما نظام ولایت فقیه است و در قانون اساسی تمام موارد پیش‌بینی شده است، در نظام‌مان با هیچ مشکل و معضل فقهی مواجهه نخواهیم شد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره با جریان بازرسی سه قاضی کهریزک گفت: در این رابطه، هم سخنگوی قوه قضاییه و هم دادستان تهران توضیحات لازم را داده‌اند و اگر نیاز به توضیح دیگری بود، حتما اعلام می‌شود.

رئیسی در رابطه با شکل‌گیری جلسه مشترک هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های خبرگان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در مجلس خبرگان در هر سال دو اجلاس برگزار می‌شود، طبق آیین‌نامه، بین هر اجلاس رسمی، یک جلسه متشکل از اعضای هیات‌رییسه و روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان منتخب در هیات رییسه برگزار می‌شود که هدف از تشکیل این جلسه، بررسی وظایف خبرگان در حوزه عملکرد کمیسیون‌ها و طرح مباحث روز در کمیسیون‌هاست.

وی افزود: نشست امروز به ریاست آیت‌الله یزدی ـ نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری ـ تشکیل شد و بررسی کار کمیسیون‌ها و وظایف خبرگان، موضوعات این جلسه بوده است.

رئیسی با بیان اینکه در این جلسه مسائل مربوط به کشور و مساله تحریم‌های اقتصادی که امروز ملت ایران با آن مواجه هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تصور باطل دشمن این است که تحریم اقتصادی می‌تواند ملت ایران را در مقابل اهداف بلند خود به عقب‌نشینی مجبور کند و در این راستا خبرگان رهبری به حمایت از آنچه که رهبری انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید کرده‌اند که مقاومت ملت ایران در برابر همه تحریم‌ها، تنگناها و مشکلات دشمن را به پشیمانی وادار می‌کند، خواهد بود.

وی افزود: تردید نداریم که دشمنان در طرح شیطنت‌آمیز خود که برای به زانو درآمدن ملت ایران به کار گرفته‌اند، بار دیگر شکست خواهند خورد و مثل عرصه‌های دیگر ملت ایران با مقاومت خود، آنها را به پشیمانی واخواهند داشت.

این عضو مجلس خبرگان در پایان تاکید کرد: پیام قناعت، اسراف نکردن و توجه به موضوع تولید ملی از محوری‌ترین نکاتی است که باید مورد توجه ما قرار بگیرد و این موضوع همواره مورد تاکید اعضای خبرگان رهبری نیز بوده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.