رئیس‌جمهور منتخب تدابیری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد

۲۹خردادماه،

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مسئله تحریم‌ها و قطع نامه‌ها در مقاطعی سبب خودکفا شدن کشور شده کاملا درست است ولی مشکلات زیادی را نیز به ملت وارد کرده که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و لاریجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نیازها و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی و مالی گفت: اولین انتظار ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که مطابق ظرفیت موجود در کشور و ابزارهایی که در اختیار دارد برنامه‌هایش را جلو ببرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پروژه‌های مختلف را پشت سرهم اجرا کنیم، بیش از مبلغ مصوب یارانه بدهیم و کمک‌های مالی به برخی از حوزه‌ها داشته باشیم که با دستگاه‌های دولتی ارتباط اداری ندارند، مطمئنا شاهد کسری بودجه و مشکلات دیگر در نظام مالی کشور خواهیم بود.

یوسفیان ملا با بیان این مطلب که از جمله مسائل مهمی که باید به آن اهمیت داده شود بحث تولید و حمایت از آن است اظهار داشت: حمایت از تولید سبب اشتغالزایی می‌شود که مطمئنا همین مسئله به نوعی مقابله با تورم و گرانی می‌باشد به این دلیل که با افزایش تولید میزان عرضه به میزان تقاضا نزدیک شده و از سوی دیگر واردات کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و اثرات آن بیان کرد: این مسئله که تحریم‌ها و قطع نامه‌ها در مقاطعی سبب خودکفا شدن کشور شده کاملا درست است ولی فشار های زیادی نیز  به ملت وارد کرده و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

یوسفیان‌ملا در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است در داخل کشور هیئت‌هایی به عنوان هیئت‌های مبارزه با تحریم تشکیل شده باشد اما در بخش خارجی آن چنان که باید و شاید اقدامی صورت نگرفته و لازم است نسبت به این مسئله اقدامی اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.