رئیس جمهور آینده وابستگی به نفت را کاهش دهد

۱۶اردیبهشت،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور آینده باید وابستگی اقتصادی به نفت را کاهش دهد.

محسن صرامی‌فروشانی نماینده خمینی‌شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد ویژگی برنامه‌های اقتصادی رئیس جمهور آینده با توجه به وضعیت اقتصاد کشور گفت: اگر رئیس جمهور آینده به مسایلی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنم توجه داشته باشد کمک شایانی به اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

وی با اشاره به مسایل قابل توجه از سوی رئیس جمهور آتی برای بهبود اقتصاد ادامه داد: رئیس جمهور آتی باید وابستگی اقتصادی به نفت به طور چشمگیری کاهش یابد و این مسئله را مد نظر قرار دهد که تنها مجرای نجات اقتصاد بعد از عدم وابستگی به نفت مالیات نیست.
 
صرامی فروشانی در ادامه تصریح کرد: گسترش گردشگری و صنعت توریسم، نگاه به کویر و قابلیت های آن، نگاه به تولید علم و پژوهش و صادرات علم، نگاه به صنعتگر و تولیدکننده و همین طور بسیاری از ریز فاکتورهای دیگر به غیر از مالیات در نجات اقتصاد مؤثر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات باید در درجه شش یا هفت تأمین منابع مالی قرار گیرد اما وقتی که در کشور صحبت از عدم وابستگی به نفت می‌شود اولین مسئله‌ای که متولیان اقتصادی و رئیس جمهور و تمام مسئولین به آن توسل پیدا می‌کنند مالیات است زیرا اعتقاد ندارند که مالیات می‌تواند در ردیف‌های پایین تر قرار گیرد.

نماینده خمینی‌شهر در پایان اظهارداشت: اگر رئیس جمهور آینده بداند که در کابینه‌اش کدام یک از وزرا جزء کابینه اقتصادی قرار می‌گیرند و در چیدمان کابینه اقتصادی قوی عمل کند، وزارتخانه‌های دیگر هم از بازدهی و عملکرد بهتری برخوردار می‌شوند اما اگر تیم اقتصادی کابینه دولت ضعیف باشد شاهد تأثیرگذاری، عملکرد و بازدهی ضعیف دیگر وزارتخانه‌ها نیز خواهیم بود.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.