رئیس کنگره ملی لیبی: به خاطر جنایت‌های قذافی متاسفیم

رئیس کنگره ملی لیبی در مجمع عمومی سازمان ملل به خاطر جنایت‌های معمر قذافی عذرخواهی کرد و اظهار داشت: لیبی هیچ‌ گاه به پناهگاهی برای گروه‌های تندرو تبدیل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمد المقریف، رئیس کنگره ملی لیبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: من امروز به عنوان نماینده مردم لیبی در مقابل شما ایستاده‌ام و به خاطر تمام جنایت‌ها، آزارها و اقدامات تروریستی که معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی مرتکب داده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: مردم لیبی درصدد هستند تا کشوری را بنا کنند که به تعهدات بین‌المللی و حقوق بشر احترام بگذارد. لیبی سرزمین صلح و امنیت خواهد بود و هیچ گاه به پناهگاهی برای گروه‌های تندرو تبدیل نخواهد شد.

المقریف کشته شدن کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی و سه دیپلمات آمریکایی دیگر را “خسارتی برای لیبی برشمرد.”

رئیس کنگره ملی لیبی در ادامه افزود: ما به دولت و مردم آمریکا می‌گوییم که این رخداد همبستگی میان ما را بیشتر می‌سازد و ما طرح‌های تروریست‌ها که از مردم لیبی نیستند و به دین اسلام که دین محبت و صلح است، اعتقادی ندارند، ناکام می‌گذاریم.

سخنرانی المقریف که کمتر از نیم ساعت به طول انجامید، در مقایسه با سخنرانی معمر قذافی در سال ۲۰۰۹ در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار کوتاه بود، چرا که قذافی حدود یک ساعت و ۳۵ دقیقه سخنرانی کرده بود و در خصوص مسائل گوناگون مانند کشته شدن جان اف کندی، رئیس جمهوری اسبق آمریکا و حمله آمریکا به کشورهای دیگر و لزوم تهیه داروهای رایگان برای کودکان جهان سخنرانی کرده بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.