رئیس مرکز تحقیقات ایدز در گفتگو با آریا هشدار داد: گسترش ایدز در زنان و نوزادان

خبرگزاری آریا- رئیس مرکز تحقیقات ایدز درباره گسترش ایدز در زنان و نوزادان هشدار داد.
رئیس مرکز تحقیقات ایدز با بیان اینکه انتقال معتادان به مراکز بازپروی نتیجه بدتری را در پی دارد گفت:  جمع کردن این افراد در یک مکان جز اینکه بیماری‌ها را به یکدیگر و به جامعه نیز منتقل کند هیچ نفعی ندارد.
دکتر مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان آریا در خصوص برنامه‌هایی که برای کنترل ایدز انجام شده بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای کنترل ایدز نسبت به سایر کشورهای منطقه انجام شده است و اولین کشوری هستیم که آمار دقیق در آن اعلام می شود و تاکنون این موضوع را نقض نکرده‌ایم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زنان خیابانی عامل اصلی در انتقال ایدز هستند خاطر نشان کرد: انتقال ایدز از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است ولی در این میان نمی توان گفت که زنان خیابانی عامل اصلی انتقال هستند به طوری که تاکنون آماری کاملی در این زمینه ارائه نشده است ولی مطالعه ای در دست بررسی است تا مشخص شود که چند نفر از این افراد ناقل بیماری هستند.
دکتر محرز با اشاره به کمپ های ترک اعتیاد و لزوم جمع آوری این کمپ ها گفت: جمع کردن این افراد در یک مکان جز اینکه بیماری‌ها را به یکدیگر و به جامعه نیز منتقل کند هیچ نفعی ندارد. در واقع بهزیستی باید به این موضوع توجه کند که به هر کسی اجازه احداث کمپ را ندهد.
به گفته رئیس مرکز تحقیقات ایدز، نیروی انتظامی نیز معتادان را به مراکز بازپروری انتقال می دهد که نه تنها جنبه مثبتی ندارد بلکه اثرات بدتری را در پی خواهد داشت.
وی در خصوص تعداد مراکز مشاوره برای خانواده هایی که احتمال این بیماری در آنان وجود دارد گفت: در حال حاضر ۱۴۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور وجود دارد ولی متاسفانه اطلاع رسانی درستی توسط رادیو و تلویزیون در این زمینه به درستی انجام نمی شود چرا که این مراکز علاوه بر مشاوره تست رایگان نیز انجام می دهند تا افرادی که رفتار پرخطر دارند به این مراکز مراجعه کنند.
دکتر محرز در پایان به نوزادانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند اشاره کرد و خاطر نشان کرد: وقتی آمار مبتلایان به HIV در خانم ها افزایش داشته باشد، بالطبع نوزادان بیشتری نیز به این بیماری دچار می شوند  ولی از آنجایی که این آمار دقیق نیست نمی توانیم اعلام کنیم که چه تعداد از نوزادان به بیماری مبتلا شده‌اند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.