رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد: انهدام ۳ باند بزرگ سرقت در تهران

خبرگزاری آریا- سردار حسین ساجدی نیا با اشاره به دستگیری ۳ باند بزرگ سرقت و زورگیری در تهران گفت: ۳۵ نفر از اعضای این  باند دستگیر شدند.
به گزراش خبرنگار انتظامی آریا، سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ماه‌های قبل از شروع سال جدید ۳ باند بزرگ سرقت منزل و زورگیری در تهران شروع به فعالیت کرده بودند گفت: دستگیری اعضای این باند در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد این ۳ باند که متشکل از ۳۵ نفر بودند به صورت جداگانه فعالیت خود را انجام می‌دادند که یک باند از آنها اقدام به سرقت از منزل اقدام می‌کردند و عموماً اجناس قابل حمل و طلاجات را سرقت می‌کردند.
وی اظهار داشت: باند دیگری در غرب تهران با زورگیری در قالب مسافرکش اقدام به سرقت از مالباختگان می‌کردند.
ساجدی نیا ادامه داد: باند دیگر در قالب جعل عنوان پلیس اقدام به انجام اقدامات مجرمانه می‌کردند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ نفر از اعضای این سه باند دستگیر و به دام قانون افتادند گفت: متاسفانه برخی از این افراد با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بودند که پس از آزادی باز به انجام اقدامات مجرمانه خود ادامه داده بودند.
وی اظهار داشت: ارزش ریالی اجناس کشف شده تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال است. این در شرایطی است که ۳ نفر از افراد دستگیر شده از این گروه خانم‌ها بوده‌اند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که به صورت باندی عمل می‌کنند یقینا در تیررس شناسایی پلیس قرار گرفته و با برخورد مقاطع روبرو خواهند شود.
وی با بیان اینکه در دستگیری کسانی که در پوشش ماموران اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند کوتاه نمی‌آییم گفت: پلیس به عنوان متولی امر نسبت به این نوع جرائم بشدت برخورد خواهد کرد و به عنوان شاکی پرونده به دستگاه قضایی شکایت خواهد کرد.
این فرمانده ارشد ناجا در ادامه صحبت‌های خود به ضرروت‌های انجام طرح امنیت اخلاقی و طرح امنیت محله‌محور پرداخت و گفت: این طرح‌ها در ۳۷۵ محله تهران به اجرا درخواهند آمد چرا که ما بر این باوریم مردم باید امنیت را در ابعاد مختلف احساس کنند. حال حضور پلیس می‌خواهد محسوس باشد خواه نامحسوس.
وی از تشکیل باند سارقین و اراذل و اوباش خبر داد و گفت: خوشبختانه تعداد اراذل و اوباش در سطح شهر بشدت کاهش یافته است و ما دیگر اراذل و اوباش سطح یک در تهران نداریم.
ساجدی نیا همچنین به پدیده زنان آسیب دیده نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که پلیس با این زنان برخورد کند آنان دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل خواهند شد. این در شرایطی است که باید کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر خیریه‌ها به پای کار بیایند تا این زنان آسیب‌دیده مورد حمایت قرار گیرند. ما بر این باوریم که پلیس در این مقوله باید نقطه آخر تصمیم‌گیری و فعالیت عملیاتی باشد.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.