رئیس کمیسیون اصل نود:حرف‌های عبدالله‌گل ظاهرسازی و عوام‌فریبی است

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۶:۳۸:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به رفتارهای گذشته رهبران ترکیه در مبارزه با رژیم صهیونیستی،‌ با عوام‌فریبانه خواندن آنها، ‌گفته‌های جدید عبدالله‌گل که سوریه را کشور دوست ترکیه خوانده است،‌ ظاهرسازی جدید این کشور نامید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدعلی پورمختار با بیان اینکه ترکیه کشوری است که تا چندی پیش از اتحاد مسلمانان دنیا برای مقابله با رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت و اکنون به دشمن شماره یک سوریه و نظام بشار اسد تبدیل شده است، گفت: متأسفانه ترکیه به همکاری خود با غرب بیش از همکاری با کشورهای اسلامی اهمیت می‌دهد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا به متحد نزدیک غرب تبدیل شده است،‌ گفت: اکنون ترکیه و ناتو به دو هم‌پیمان استراتژیک هم تبدیل شده‌اند.
وی افزود: ترکیه کشوری است که تا یک سال گذشته شعار اتحاد مسلمانان جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی را سر می‌داد؛ اما در زمان حاضر به دشمن شماره یک سوریه و نظام مردمی بشار اسد که در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده، تبدیل شده است.
رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به رفتار جالب توجه اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نیز اعزام کشتی آزادی به غزه، این واکنش‌ها را ظاهرسازی و عوام‌فریبی نامید و ادامه داد: گفته‌های جدید عبدالله گل رئیس‌جمهور این کشور که سوریه را کشوری دوست و همسایه خوانده و میان کشور متبوعش و آنها هیچ خصومتی نیست،‌ باز هم ظاهرسازی و عوام‌فریبی جدیدی است که از سوی رهبران ترکیه نشان داده می‌شود.
نماینده اصولگرای مجلس نهم همچنین با بیان این‌که سوری‌ها نباید به گفته‌های ترک‌ها توجهی کنند و گول این حرف‌ها را بخورند،‌ گفت: ترکیه در عوام‌فریبی ید طولایی دارد و شکست طرح‌های صلح عنان و نیز حمایت مردم سوریه از اسد، ‌سبب این چرخش ناگهانی مواضع ترکیه نسبت به سوریه شده است.
نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس تصریح کرد: پس از آنکه چندین بار کوفی عنان نتوانست طرح‌های خود را اجرایی کند و از سویی نیز نشست به اصطلاح دوستان مردم سوریه در ژنو با شکست روبه‌رو شد و همگان متوجه شدند دولت سوریه،‌ دولتی مردمی و محبوب است،‌ ناتو و غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با حکومت مردمی اسد مقابله کنند. به نظر می‌رسد چرخش ۱۸۰درجه‌ای مواضع ترکیه نسبت به سوریه هم همین مسأله باشد.
پورمختار افزود: طرح شش ماده‌ای عنان اگر از سوی غربی‌ها و کشورهای غربی حمایت شود،‌ طرح خوبی برای بازگشت آرامش به سوریه به حساب می‌آید؛‌ ولی تروریست‌های برخی کشورهای عربی که با حمایت قطر و عربستان وارد خاک سوریه شده‌اند، ‌باید این کشور را ترک کنند.
روز گذشته عبدالله گل در نشستی مطبوعاتی و پس از ماه‌ها دشمنی با دولت مردمی سوریه، اعلام کرده است ترکیه با سوریه هیچ دشمنی‌ای ندارد و هیچ‌گونه مخاصمه‌ای میان دمشق و آنکارا نیست.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۸۳۸۰۵۴۸۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.