رئیسان مجالس ایران و پاکستان بر گسترش روابط دو کشور تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، نایر حسین بخاری رئیس مجلس سنای پاکستان پیش از ظهر امروز شنبه در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیوندهای عمیق و ریشه‌دار دو کشور و همچنین اشتراکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی میان مردم ایران و پاکستان، بر گسترش مناسبات دوجانبه در همه زمینه‌ها به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

 لاریجانی با مطلوب خواندن سطح مناسبات دو کشور، خواستار استفاده از همه ظرفیتها برای افزایش حجم مبادلات شد و افزود: مجلس شورای اسلامی با نگاهی ویژه خواستار ارتقای سطح روابط ایران و پاکستان است و در صورت لزوم در این زمینه قوانین لازم را تدوین می‌کند.

وی با راهبردی خواندن طرح انتقال گاز ایران به پاکستان برای دو کشور گفت: اراده سران دو کشور بر این است که مردم کشور دوست و اسلامی پاکستان هرچه زودتر از موهبت گاز ایران برخوردار شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست قدرتهای بزرگ برای ایجاد تفرقه و گسترش ناامنی در منطقه اشاره کرد و افزود: هیچ راه‌حلی برای مسائل و مشکلات امروز منطقه جز با تلاش و همفکری کشورهای منطقه به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه این دیدار، سیدنایر حسین بخاری رئیس مجلس سنای پاکستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران و دیدار با مسئولان کشورمان، ایران را کشوری بزرگ و مقتدر در منطقه خواند و افزایش ارتباطات و رفت‌ و‌آمد میان مردم دو کشور را خوستار شد.

وی با قدردانی از اقدامات مفید و سازنده ایران در کمک به حل معضلات منطقه به‌ویژه ابتکار ایران در برگزاری اجلاس سه‌جانبه ایران، پاکستان و افغانستان، بر عزم و اراده نمایندگان مجلس سنا به نمایندگی از ملت مسلمان پاکستان برای گسترش مناسبات دوجانبه و کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه در کنار ایران تاکید کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان با تأیید مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: همفکری کشورهای اسلامی برای یافتن راه حل مشکلات و معضلات و اتکا نکردن به قدرتهای بزرگ، یگانه راه بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.