رئیس‌جمهوری رومانی بار دیگر پونتا را به عنوان اول‌وزیر انتخاب کرد

۲۷م آذر ،

رئیس‌جمهوری رومانی نخست وزیر چپ‌گرای این کشور را در سمت خود ابقا کرد و به وی دستور داد تا برای اطمینان خاطر دادن به سرمایه‌گذاران توافق تازه با صندوق بین‌المللی پول را نهایی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستور نگرانی‌ها درخصوص ثبات سیاسی رومانی را کاهش می‌دهد اما با توجه به اختلافات قبل میان رئیس‌جمهور و نخست وزیر تازهش مشخص نیست که همکاری این دو چقدر دوام می‌آورد.

اتحادیه اروپا از ویکتور پونتای ۴۰ ساله، وکیل و نخست وزیر رومانی به سبب عدم اجرای درست قانون در یک تلاش نافرجام برای استیضاح “ترایان باسسکو”، رئیس‌جمهوری رومانی در ماه ژوئیه، انتقاد کرد.

ترایان باسسکو، کاپیتان سابق نیروی دریایی و رئیس‌جمهور رومانی که در نتیجه یک رفراندوم بی‌اعتبار دوباره به کارش بازگشت گفته بود که دیگر هرگز با پونتا همکاری نخواهد کرد.

اگرچه پیروزی حزب اتحادیه سوسیال لیبرال متعلق به پونتا با اکثریت آرا در انتخابات پارلمانی ۹ دسامبر به پیروزی رسید همچنان تردیدهایی درخصوص کاندیداتوری وی برای نخست وزیری وجود داشت.

شک و تردیدهایی نیز وجود دارد که رومانی چگونه می‌تواند توافق تازه صندوق بین‌المللی پول را برای جایگزینی توافقنامه پنج میلیارد یورویی (شش میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار) که اوایل سال آینده منقضی می‌شود، به دست آورد.

ریاست جمهوری رومانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به این واقعیت که تنها یک فرد از سوی احزاب سیاسی کاندیدا بود، رئیس‌جمهوری ویکتور پونتا را به عنوان نامزد نخست وزیری انتخاب کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.