رئیس‌جمهور چهارشنبه به مجلس می‌آید/ فرصت ۴۵ روزه مجلس برای بررسی لایحه بودجه

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود لایحه بودجه کل کشور چهارشنبه هفته جاری تقدیم مجلس شود، گفت: با توجه به این موضوع حضور رئیس‌جمهور در جلسه علنی روز چهارشنبه برای ارائه لایحه بودجه قابل پیش‌بینی است.

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود لایحه بودجه کل کشور چهارشنبه تقدیم مجلس شود، گفت: در جلسه روز قبل فراکسیون رهروان ولایت “محمدباقر نوبخت” معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد که لایحه بودجه سال کل کشور چهارشنبه هفته جاری (۱۳ آذرماه) تقدیم مجلس می‌شود که با توجه به این موضوع  حضور رئیس‌جمهور در جلسه علنی روز چهارشنبه برای ارائه لایحه بودجه به مجلس قابل پیش‌بینی است.   
 
وی در ادامه به تشریح روند بررسی بودجه سالانه کشور در مجلس پرداخت و اظهار داشت:‌ طبق آئین‌نامه داخلی مجلس از روزی که لایحه بودجه سنواتی کشور توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس می‌شود براساس مواد ۱۸۴، ۱۸۵، ۱۸۶ و ۱۸۷ آئین‌نامه فرصت ۴۰ تا ۴۵ روزه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.   
 
این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی ۱۰ روز زمان می‌برد، ضمن آنکه نمایندگان نیز فرصت ۵ روزه‌ای را برای ارائه پیشنهادات خود به کمیسیون‌های تخصصی دارند.   
 
سبحانی‌نیا تصریح کرد: پس از این فرصت ۱۵ روزه کمیسیون‌های تخصصی گزارش‌های خود را به کمیسیون تلفیق ارائه می‌کنند که این کمیسیون هم فرصت ۱۵ روزه‌ای را برای رسیدگی به لایحه بودجه کشور دارد که البته این مدت تا ۱۵ روز دیگر هم قابل تمدید است.   
 
وی با بیان اینکه معمولا کمیسیون تلفیق نیاز به تمدید مهلت برای بررسی بودجه سالانه کشور دارد، گفت: بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق حدود ۱۵ روز زمان می‌برد که پس از پایان این فرصت بودجه به صحن علنی مجلس می‌آید.   
 
نماینده نیشابور با بیان اینکه با قرار گرفتن بررسی لایحه بودجه سایر برنامه‌ها از دستور کار کنار می‌رود، گفت: بررسی لایحه بودجه در صحن علنی نیز حدود دو هفته زمان می‌برد، البته الان که دولت اعلام کرده در زمان مقرر می‌خواهد لایحه را به مجلس تقدیم کند، زمان مفصلی برای بررسی بودجه در مجلس داریم تا بودجه را دقیقا بررسی و به دولت اعلام کنیم.   
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.