رئیس آتی مجلس باید پایگاهی ملی داشته باشد

منتخب لاهیجان در مجلس نهم

منتخب مردم لاهیجان درمجلس نهم معتقد است ریاست مجلس آینده باید دارای شخصیتی باشد که حتی گروه ها منتقد هم صلاحیت او را بپذیرند.

ایرج ندیمی منتخب مردم لاهیجان در مجلس نهم که سابقه حضور در مجلس هفتم را هم دارد، در خصوص ویژگی های رئیس مجلس نهم با بیان اینکه رئیس آتی مجلس باید پایگاهی ملی داشته باشد، به خبرنگارسیاسی برنا گفت: رئیس مجلس باید از وجه اعتماد اجتماعی، ملی، و اجرایی برخوردار باشد.چرا که مجلس جایگاهی است که در مورد قوا باید در آن، اظهار نظر شود و رئیس مجلس باید از دانش، تجربه و مدیریت متناسب برخودار باشد، در غیر این صورت در مجلس موفق نخواهد شد.

ندیمی توجه به درخواست های عمومی  مردم را دیگر ویژگی مطلوب برای ریاست آتی مجلس دانست و اظهار داشت: رئیس مجلس می بایست در برآورد  این تقاضا سعی و لازم را داشته باشد. به تعبیر دیگر رئیس مجلس نمی تواند بگوید من یک رای دارم . بلکه او به لحاظ فضا سازی، تقدم طرح ها و لوایح و سمت وسوی کمیسیون ها و برآورد نیازهای ملی کشور حتما تاثیر گذار است.

اعتماد احزاب و گروه های سیاسی داخل مجلس دیگر ویژگی بود که ندیمی با اشاره به آن، اظهار داشت: رئیس مجلس ممکن است برخواسته از یک فراکسیون سیاسی باشد ولی باید دارای شخصیتی باشد که بقیه گروه ها هم او را بپذیرند و او را منتخب خود بدانند .

منتخب لاهیجان در مجلس نهم ارتباط با مجموعه ساختار مجلس را از دیگر ویژگی های رئیس مطلوب مجلس دانست و گفت: مجلس با تشکیلاتی اداره می شود و رئیس مجلس باید مورد پذیرش این جمع باشد.

 او از جمله اقدامات مثبت در مجلس هشتم را توجه به امور رفاهی نمایندگان و کارکنان آن دانست و گفت: در این خصوص به شیوه ای  عمل شده است که رضایت در سطح بالایی قرار بگیرد.

ندیمی که تجربه حضور در مجلس هفتم را هم دارد و در خصوص تفاوت های این مجالس، تصریح کرد:در مجلس هفتم نوعی همسوی با دولت آقای احمدی نژاد وجود داشت که بخشی از آن طبیعی بود .بنابراین مدیریت مجلس هفتم به ضرورت  متفاوت با مجلس نهم خواهد بود.

وی سابقه حضور رئیس کنونی مجلس در شورای عالی امنیت ملی را یک ویژگی مثبت برای ریاست فعلی مجلس دانست و گفت:اما از آن طرف نمی توان انکار کرد که رقیب ایشان دارای  ارتباط با مجاری تصمیم ساز در کشور است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.