رئیس انجمن ISPها: کم‌فروشی اینترنت تخلف نیست!

۰۵ تیرماه ۱۳،

مدیر انجمن شرکت‌های اینترنتی گفت: کم‌فروشی، تخلف شرکت‌های اینترنتی نیست بلکه محدودیت در امکانات و شرایط تجاری است که سبب کم فروشی می‌شود.
 
مسعود ریاضیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پهنای باند که در اختیار ISPها و PAPها قرار می‌گیرد، محدود و گران است که این برای رشد اقتصادی کشور بسیار زیان بار است. این درحالی است که شرکت تامین زیرساخت که زیر پوشش وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است باید اینترنت ارزانی را به عنوان یارانه به شرکت‌های ISP اعطا کند.
 
وی در رابطه با وضعیت خرید پهنای باند کشور گفت: به سبب کمبود پهنای باندی که در اختیار ISPها قرار می‌گیرد و تقاضای بالایی که برای اینترنت پرسرعت وجود دارد، شرکت‌های اینترنتی مجبور به اشتراک با ضریب بالا می باشند.
 
رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی شرایط اقتصادی را برای شرکت‌های اینترنتی نامناسب عنوان کرد و گفت: شرایط کنونی شامل کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم و هزینه‌های عمومی شرکت در کنار توقع مشتریان برای کاهش قیمت، زمینه را برای توسل به راه‌هایی چون بالا بردن ضریب اشتراک فراهم می‌کند.
 
ریاضیات ادامه داد: البته من در این مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده را کم‌فروش نمی‌دانم و نارسایی‌های این چنینی را به حساب محدودیت امکانات و شرایط می گذارم.
 
وی افزود: به عنوان انجمن شرکت‌های اینترنتی بازوی اجرایی نداریم که بتوانیم اقدامی انجام دهیم و تنها قادر به انعکاس مشکلات این‌چنینی به مسوولان امر هستیم.
 
رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی انتظارات خود از وزارت ICT را چنین عنوان کرد: اینترنت مناسب بستر لازم برای توسعه اقتصادی است و این بستر باید به هزینه‌های کم و کیفیت بالا در اختیار مردم قرار بگیرند. اگر بخش خصوصی در خرید و توزیع پهنای باند شریک باشد، مقدمات بهبود وضعیت اینترنت فراهم می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.