رئیس جدید N.S.A و فرماندهی سایبری آمریکا معرفی شد+عکس

اوباما یک دریادار نیروی دریایی آمریکا را به عنوان نامزد تصدی پست ریاست آژانس امنیت ملی این کشور معرفی کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،اوباما یک دریادار نیروی دریایی آمریکا را به عنوان نامزد تصدی پست ریاست آژانس امنیت ملی این کشور معرفی کرد.

مشرق نوشت:باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دریادار “مایکل راجرز” را به عنوان نامزدی تصدی پست ریاست آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری این کشور معرفی ‌کرد. راجرز در طول ۳۰ سالی که در نیروی دریایی آمریکا بود به طور گسترده در زمینه رمزشناسی فعالیت داشته و از سال ۲۰۱۱ سمت فرماندهی واحد امنیت سایبری ناوگان دریایی آمریکا را بر عهده داشته است. وی جانشین ژنرال کیث الکساندر که قرار است در فصل بهار از سمتش کناره گیری کند، می‌شود.

راجرز همزمان دو مقوله قدرت سایبری و مناقشات پیرامون جاسوسی های گسترده که توسط مقامات سابق آژانس امنیت ملی آمریکا صورت گرفت، را برعهده خواهد گرفت. در ماه های اخیر شایعه شده بود که راجرز از سمتش کناره گیری خواهد کرد، و هفته گذشته هم گزارش های زیادی درباره معرفی وی به عنوان نامزد تصدی این پست، منتشر شد. اما سرانجام چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا عصر روز گذشته نامزدی وی را تایید کرد.
.

رئیس جدید N.S.A و فرماندهی سایبری آمریکا معرفی شد+عکس//آماده

چاک هیگل در بیانیه ای گفت: این یک زمان حیاتی برای آژانس امنیت ملی است، و دریادار راجرز شرایط فوق العاده و منحصر به فردی را در این موقعیت به وجود خواهد آورد که آژانس امنیت ملی همانگونه که به ماموریت حیاتی خود ادامه می دهد بتواند اصلاحات مورد نظر رئیس جمهور اوباما را به اجرا بگذارد. هیگل در ادامه برای اثبات تخصص راجرز در این زمینه به تصدی پست فرماندهی واحد امنیت سایبری ناوگان دریایی آمریکا توسط وی اشاره کرد و گفت: من همچنین مطمئنم که دریابان راجرز دانش لازم برای کمک به متعادل کردن خواسته ها درباره امنیت، حفظ حریم خصوصی و آزادی در عصر دیجیتال را داراست.

راجرز سال گذشته در گفتگو با مجله چیپس (CHIPS Magazine) متعلق به نیروی دریایی گفت که اطلاعات دیجیتال بخش مهمی از شبکه یکپارچه نظامی بود. وی همچنین افزود: “در حالیکه فضای سایبری پیش از این به عنوان یک نیروی حمایتی در نبردهای دریایی، هوایی و زمینی محسوب می شد اما امروزه فضای سایبری نیز هم سنگ یک عرصه نبرد تمام عیار به حساب می آید.

روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد که اوباما دو هفته قبل با راجرز در این باره صحبت کرده و گزارش شده که الکساندر هم از انتخاب راجرز برای جانشینی اش حمایت می کند. راجرز باید نخست توسط سنا در یک سری از جلسات استماع شرکت کند که ممکن است این جلسات به دلیل بحث جاسوسی های اخیر به نزاع کشیده شود.

بسیاری از طرفداران اصلاح برنامه های جاسوسی آمریکا امیدوار بودند تا برای آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری به صورت جداگانه مدیریت شوند. همچنین این امیدواری وجود داشت که اوباما یک غیرنظامی را برای اداره کردن آژانس امنیت ملی به جای یک افسر ارتش انتخاب کند. تصمیم اوباما برای انتخاب راجرز نشان از عدم تمایل وی به واگذاری رهبری این نهاد اطلاعاتی به غیرنظامیان است


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.