رئیس جمهور:حضور ایران در دریاها برای تقویت صلح و دوستی است

۲۷م اسفند ،

رئیس جمهور در مراسم به آب انداختن ناو شکن جماران ۲ گفت: حضور ایران در دریاها برای تقویت صلح و دوستی است.

محمود احمدی‌نژاد پس از مراسم به آب انداختن ناو شکن جماران ۲ پیشرفته که با حضور اسفندیار رحیم مشایی، فیروزآبادی سردار وحیدی، امیر سیاری فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: حضور ایران در دریاها برای تقویت دوستی‌ها و ایجاد امنیت برای همه و مقابله با افراط گری‌ها و کسانی است که می‌خواهند امنیت ملت‌ها و دریای خزر را مختل کنند.

وی تاکید کرد:‌حضور ایران برای تقویت صلح و دوستی تقویت همکاری بین کشورهای حوزه‌ی دریای خزر است و مطمئنا همه کشورهای همسایه از پیشرفت‌های نیروی دریایی ایران خوشحالند؛چراکه این پیشرفت‌ها را گامی در جهت امنیت خود در منطقه می‌دانند.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های ناوشکن جماران ۲، اظهار کرد: ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن یک کار بزرگ بودیم که پشت این جمله البته چندده هزار ساعت کار تخصصی، تصمیم‌های بزرگ و فداکاری‌های عظیم قرار دارد.

وی با بیان این‌که کارهای مهندسی و تخصصی پیشرفته‌ای بر روی ناو جماران ۲ انجام شده، گفت: بیست سال پیش شاید کسی باور نمی‌کرد که ما بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم، اما این کار امروز انجام شد. بخش‌های مختلف این کار به دست نیروهای متخصص ایرانی ساخته شده است و البته قرار گذاشتیم که در کشتی‌ها و ناوهای بعدی موتورها نیز ساخته ایران باشد و این کار قطعا شدنی است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما امروز در مرز دانش‌های روز دنیا قرار داریم، تصریح کرد:‌ البته مهم‌تر از ساخت سامانه‌ها و بخش‌های مختلف این ناوشکن، روحیه ایمان و خودباوری است و کسی که خود را پیدا کند، حد و مرزی برای پیشرفت او وجود ندارد، می‌تواند هر نیازی را خود تامین کند. ملتی به عزت پایدار می‌رسد که روی پای خود بایستد. کسی که به همه دانش دست پیدا کند محدودیت، شکست و نقطه پایانی برای او وجود نخواهد داشت.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.