رئیس جمهوری فیجی در سمت خود ابقا شد

۲۲ آبان ،

رئیس‌جمهور فیجی که برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور سوگند یاد کرده بود، به طور رسمی برای یک دوره سه ساله دیگر در دفتر دولت در سووا سوگند یاد کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این مراسم توسط آنتونی گیتس، رئیس دادگستری فیجی صورت گرفت.

این روند جانشینی، طبق حکم مقام‌های اجرایی فیجی صورت گرفته است. شورای عالی روسا که هیاتی برای انتخاب رئیس‌جمهوری فیجی محسوب‌ می‌شود، درپی کودتای سال ۲۰۰۶ میلادی به حالت تعلیق درآمده و اوایل سال جاری میلادی رسما منحل شد.

راتو اپلی نایلاتیکائو، رئیس‌جمهوری فیجی، مسئولیت‌های بسیاری در ارتش، خدمات دیپلماتیک و دولت فیجی داشته است. در بازه وقتی سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ میلادی وی به عنوان سخنگوی مجلس نمایندگان خدمت کرد. مجلس نمایندگان فیجی پرقدرت‌ترین بخش در پارلمان این کشور محسوب می‌شود.

راتو اپلی نایلاتیکائو در ۱۷ آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی توسط دولت نظامی فیجی به عنوان معاون رئیس‌جمهوری این کشور منصوب شد. در ۳۰ ژوئیه همان سال پس از بازنشستگی راتو جوزفا ایلویلو، رئیس‌جمهوری ۸۸ ساله فیجی به عنوان رئیس‌جمهور موقت انتخاب شد و در پنجم نوامبر سال ۲۰۰۹ به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور واقع در اقیانوس آرام جنوبی سوگند یاد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.