رئیس جمهور آینده هم یاد بگیرد/ این تملق نیست؛ واقعیت است

۰۱ تیرماه ۱۳،

سخنان ارجمند و عبدی پس از گرفتن نشان درجه یک هنری

داریوش ارجمند و اکبر عبدی پس از گرفتن نشان درجه یک فرهنگ و هنر از دست رئیس جمهور، در سخنانی از دکتر محمود احمدی‌نژاد تقدیر کردند و البته پیشنهاد‌هایی هم برای رئیس جمهور آینده داشتند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، صبح امروز، شنبه ۱ تیر ، آیین گرامی داشت فرهیختگان فرهنگ و هنر با حضور محمود احمدی‌نژاد؛ رئیس جمهور و سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در مهمترین و آخرین بخش این مراسم “داریوش ارجمند” و “اکبر عبدی” نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از دست رئیس جمهور دریافت کردند. همچنین پیش از این نیز شماری از هنرمندان پیشکسوت حوزه‌های موسیقی، نمایش، هنرهای تجسمی و سینما “نشان فرهنگ دولت” و گواهینامه درجه یک هنری را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد گرفتند.

این تملق نیست؛ واقعیت است

داریوش ارجمند پس از دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر از دست رئیس جمهور در سخنانی به تقدیر از زحمات رئیس جمهور دربارهٔ موسسه هنرمندان پیشکسوت پرداخت و گفت: وظیفه دارم به عنوان هنرمند کنار حق بایستم، پس صراحتا می گویم که اقدام رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به خاطر حمایت و تجلیل از پیشکسوتان هنر قابل تقدیر است و در ذهن تاریخ خواهد ماند.

ارجمند ادامه داد: اکنون دیگر عمر دولت احمدی نژاد در حال اتمام است، پس آنچه می گویم نه از سر تملق که واقعیت مطلق است؛ احمدی نژاد و معاونش مشایی به طور جد هنرمندان را حمایت کردند. رئیس جمهور حمایت کرد تا موسسه هنرمندان پیشکسوت بتواند محلی برای حمایت از هنرمندان باشد.

وی در پایان گفت: زمانی بود که جسد مهدی فتحی در بیمارستان مانده بود و برای ترخیص وی از بیمارستان پولی در دسترس نبود، اما اکنون با حمایت های موسسه پیشکسوتان این امکان فراهم شده تا هنرمندان دوره پیری و کهولت خود را با آسودگی به سر ببرند.

رئیس جمهور آینده هم یاد بگیرد

اکبر عبدی دیگر هنرمند عرصه سینما و تلویزیون کشور نیز پس از گرفتن جایزه خود، پشت تریبون رفت و خطاب به حاضران در تالار وحدت گفت: دکتر احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری بود که در زمان بیماری حال مرا هنگامی که بستری بودم پرسید و آقای مشایی به نمایندگی از ایشان به عیادتم آمد.

عبدی با اشاره به ممنوع الکار شدنش در دوره های پیش از دولت احمدی نژاد، تصریح کرد: امروز از من تقدیر می گردد و به من نشان درجه یک هنری می دهند، در زمان همین دولت نیز در بیمارستان به عیادتم می آیند و رئیس جمهور جویای احوالم می گردد، در حالی که در دوره های قبل چندین ماه من را ممنوع الکار کردند.

عبدی در بخش دیگری از سخنانش که حاضران در تالار وحدت را به وجد آورده بود، اظهار کرد: کاش این مراسم از تلویزیون پخش شود تا رئیس جمهور آینده این مراسم را ببیند و او هم تقدیر از هنرمندان را یاد بگیرد، البته با این تفاوت که رئیس جمهور آینده باید این تقدیرها را در ابتدای کارش انجام دهد و نگذارد کار به آخر دولتش بکشد!

بخش دیگری از این مراسم به رونمایی از کارت عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت، کتاب ویژه هنرمندان پیشکسوت و کارت بیمه هنرمندان پیشکسوت اختصاص داشت.

کارت عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت، امکان تازهی از این موسسه است که به هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری که بالاتر از ۶۰ سال سن دارند تعلق می‎گیرد تا به وسیله آن از خدمات عمومی رفاهی، معیشتی و تفریحی برخوردار شوند.

در این مراسم به صورت نمادین کارت های عضویت و بیمه به داریوش ارجمند و اکبر عبدی تقدیم شد. در این مراسم همچنین به ۸۹ نفر از هنرمندان و فرهیختگان در رشته‌های نمایشی، شعر، موسیقی، نقاشی، گرافیک، هنر سفال و سرامیک و … نشان درجه یک فرهنگ و هنر و مدرک درجه یک هنری اعطا شد.

گزارش تصویری مرتبط ۱

گزارش تصویری مرتبط ۲

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.