رئیس جمهور استفاده از تسلیحات شیمیایی را محکوم کرد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رئیس جمهور ایران قویا با محکوم کردن استفاده از تسلیحات شیمیایی، از جامعه بین‌المللی خواسته است تا برای جلوگیری از استفاده از چنین تسلیحاتی در تمامی نقاط دنیا به ویژه در سوریه، از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

به گزارش پرس تی وی، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز شنبه (دوم شهریور) در گفت و گو با خبرنگاران تاسف عمیق خود را از اوضاع جاری در منطقه به ویژه در سوریه جایی که مردم بی‌گناه به سبب تسلیحات شیمیایی کشته شده و یا صدمه دیده‌اند، ابراز داشت.

دولت دمشق می‌گوید، شورشیان تکفیری در موارد متعددی از جمله در ۱۹ مارس در منطقه خان العسل در استان حلب از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند. بیش از ۲۰ نفر در این حمله کشته شدند. کمیته مسئول تحقیق دربارهٔ این حمله تحت رهبری روسیه، تایید کرده است که شورشیان فعال در سوریه در حمله شیمیایی در خان العسل دخالت داشته‌اند.

شورشیان در سوریه در ۲۱ اگوست مدعی شدند، ۱۳۰۰ نفر در حمله شیمیایی دولت دمشق علیه مخفیگاه‌های شورشیان در«عین ترما»، « زملکا» و « جوبر» کشته شدند.

این درحالی بود که ارتش سوریه قویا با رد این ادعاها که ارتش علیه شورشیان تکفیری از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، افزود، این اتهامات تازه با هدف گمراه کردن گروه بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل و سرپوش گذاشتن بر تلفات شورشیان مطرح شده است.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی تاکنون صحنه ناآرامی بوده است.

گفته می گردد شمار بسیاری از شورشیان فعال در سوریه اتباع خارجی می باشند.

بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور ایران همچنین حملات هوایی اخیر رژیم اسرائیل علیه لبنان را محکوم کرد.

رئیس قوه مجریه ایران تصریح کرد : « حمله هوایی رژیم اسرائیل به لبنان در چنین شرایطی نه تنها محکوم است بلکه این موضوع نشان می‌دهد که دشمنان توطئه‌ای بزرگ را علیه ما و خاورمیانه طراحی کرده‌اند که درسوریه و لبنان و مصر بیشتر مشهود است.»

جنگنده های اسرائیلی روز جمعه (اول شهریور) مواضعی را در نزدیکی شهر ساحلی « نعمه» بین بیروت وصیدون بمباران کردند.

روحانی اخطار داد، بی‌ثباتی در منطقه به ضرر کشورهای منطقه و مسلمانان و تنها به سود رژیم اسرائیل است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با هوشیاری مردم و کشورهای منطقه که نگران ثبات در منطقه خاورمیانه می باشند، صلح و ثبات در این منطقه احیا شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.