رئیس جمهور زیمباوه: اعتراض به برنامه هسته‌ای ایران از سوی دارندگان سلاح هسته​ای خنده دار است/حمایت امارات از تشکیل دولت فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، در دومین روز نشست سران جنبش عدم تعهد که در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود، شیخ سعود بن راشد الملا، عضو شورای عالی و حاکم ام القیوین امارات گفت: شعار و هدف صلح دائم که این اجلاس به دنبال آن است؛ ضروری و حساس است.
وی با بیان این که ما دنبال این هستیم که جنبش عدم تعهد در صلح جهانی سهیم باشد، گفت: بر همکاری خود برای صلح پایدار و پایان دادن به بحران ها تاکید می کنیم. همچنین باید بر پایان دادن به موضوع فلسطین و تاسیس یک دولت فلسطینی تاکید کرد.
رابرت موگابه رئیس جمهور زیمباوه نیز در سخنان خود با بیان این که تحولات سیاسی ما را نگران کرده و باور ما را درمورد کارایی ساختار فعلی دنیا برای امنیت دنیا تضعیف کرده است، گفت: برخی از کشورها از خواسته های مشروع مردم برای رسیدن به منافع و دولت غیر قانونی استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: خنده دار این است که کشوری که خودشان سلاح هسته ای در اختیار دارند بیشترین اعترض را به برنامه اتمی ایران وارد می کند.
وی درباره موضوع فلسطین با بیان این که مسئله فلسین ۶۰ سال است که حل نشده است و فلسطینی ها از زندگی در وطن خود محروم هستند، گفت: متاسفانه اسرائیل در حال تغییر چهره منطقه است و شهرک سازی باعث می شود فلسطینی ها خانه و کاشانه خود را از دست بدهند.
رئیس جمهور زیمباوه افزود: اسرائیل به طور کامل قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند و تنبیه هم نمی شوند. متاسفانه از اسرائیل درباره پایمالی حقوق فلسطین حمایت می شود.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.