رئیس جمهور هفته اول آذر گزارش ۱۰۰ روزه ارائه می‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور هفته اول آذرماه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه را به مردم ارایه خواهد کرد، گفت: وعده دولت در خصوص کاهش تورم عملیاتی شد.

 محمد نهاوندیان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش نرخ تورم گفت: علیرغم اعلام صندوق بین المللی پول مبنی بر کاهش تورم در ایران، گزارشات آماری نشان می دهد که شتاب تورم رو به کاهش است و پیش بینی می گردد در ماه‌های آتی با کاهش بیشتری مواجه شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: سطح عمومی قیمت‌ها نیز در جامعه رو به کاهش است و این یکی از وعده هایی است که دولت یازدهم به مردم داده است که تورم را مهار کند.

وی همچنین در خصوص ارایه گزارش ۱۰۰ روزه عملکرد دولت گفت: در هفته اول آذرماه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت توسط رئیس جمهور به مردم ارایه خواهد شد.

نهاوندیان با انتقاد شدید از شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: اجرای این قانون مورد قبول و حمایت تمامی کارشناسان اقتصادی و صاحب نظران بود اما مشکلات بسیاری بر سر راه اجرای آن وجود دارد، چرا که در قانون پیش بینی شده بود درآمد حاصل از فروش حامل‌های انرژی با چه مکانیزمی توزیع شود که متاسفانه این مکانیزم در قبل رعایت نشد.

وی همچنین در ادامه در خصوص حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه ها گفت: روش‌های مختلفی برای شناسایی دهک‌های بالای درآمدی وجود دارد که بر اساس آن، دولت می تواند بر مبنای آمارها، این دهکها را شناسایی کنند اما اعتقاد ما بر این است که این موضوع ورود به حریم خصوصی اشخاص است و دولت قصد ندارد چنین کاری را انجام دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دو روش برای این موضوع پیش بینی شده است؛ اول آن که اشخاص خود بتوانند به صورت داوطلبانه انصراف دهند که این پسندیده ترین روش است و دوم آن که دولت بتواند برای مردم شغل آفرینی کند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.