رئیس دانشگاه لرستان خبرداد: راه‌اندازی رشته ارشد نهج‎البلاغه در دانشگاه

۱۶م اسفند ،

رییس دانشگاه لرستان گفت: برای پایان دادن به آلام و درد جوامع بشری و جلوگیری از تبعیض، بی‎عدالتی، کشتار و چپاول، سیره علوی مقیاسی بی‎نظیر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر حسن زمانیان در همایش ملی سیره علوی که در محل دانشگاه لرستان برگزار شد، افزود: امروز دنیا بیشتر از هر زمانی تشنه سیره و معارف علوی است.

وی با بیان اینکه برای پایان دادن به آلام و درد جوامع بشری و جلوگیری از تبعیض، بی‎عدالتی، کشتار و چپاول، سیره علوی درمانی موثر و مقیاسی بی‎نظیر است، اظهار کرد: در سیره علوی تلاش کنیم این اقیانوس بیکران را بشکافیم و نسخه‎های شفابخشی را در اختیار جامعه بشری قرار دهیم.

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه در این راستا مقطع کارشناسی ارشد نهج‎البلاغه را در این دانشگاه راه‌اندازی کردیم، تصریح کرد: هدف از راه‎اندازی این رشته بازشناسی معارف علوی بوده است.

دکتر زمانیان با بیان اینکه جمع‎آوری وصایا و سفارشات علی(ع) به حکّام برای ما مدیران راه‎گشاست، اظهار کرد: معیارها و الهامات رهبری در فرونشاندن فتنه ۸۸، شبیه تدابیر علی(ع) در جنگ صفین بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: باید هر چه بیشتر در مباحث سیره علوی ورود پیدا کنیم و با برگزاری همایش‎هایی از این دست، بیشتر و روزبه‌روز بر غنای علمی آن‌ها بیفزاییم.

دکتر زمانیان یادآور شد: در حال حاضر ۹ هزار دانشجو در ۷ دانشکده و ۴ واحد اقماری دانشگاه لرستان و ۱۵۷ رشته و در مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هیأت علمی در دانشگاه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: طی ۲ سال اخیر پرونده ۲۵۰ متقاضی را برای جذب در دانشگاه بررسی کردیم، بنابراین آمار هیات علمی دانشگاه را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.