رئیس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: دفاع از ولایت نکته اصلی خطبه حضرت زهرا(س)

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دفاع از ولایت، امامت و رهبری از محورهای برجسته و پیامهای ماندگار خطبه حضرت زهرا (س) است. حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر چهارشنبه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مصلی رشت اظهار داشت: مسئله ولایت یکی از ارکان اصلی اسلام است.

وی تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) گرچه در تمامی ابعاد، الگویی جاودان برای حیات طیبه انسانهاست اما ولایت پذیری ایشان می تواند برای امروز و فردای همه پیروان مکتب اسلام درسهای بزرگی داشته باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به اینکه خطبه حضرت زهرای مرضیه یک دوره کامل دین مقدس اسلام است از آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت خواست با قلم شیوا و برداشتهای ابتکاری خود این خطبه را شرح و نشر دهند هر چند شرح زیادی در زمینه این خطبه مهم و بی نظیر نوشته شده است.

وی حضور موثر زنان در عرصه های مختلف را از دیگر پیامهای خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و افزود: دخت نبی مکرم اسلام در همه زمینه ها حتی در شهادت خود برای همه زنان و مردان مسلمان الگو است.

محمدی گلپایگانی اظهارداشت: زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهامت وصف ناشدنی در صحنه های مختلفی حتی در میدانهای رزم حضور یافته و افتخار آفریدند.

وی درادامه با بیان اینکه جهش علمی در کشور چشم دنیا را متحیرکرده است، افزود: ایران اسلامی امروز به برکت مجاهداتهای فرزندان مومن خویش به تراز علم و فناوری قابل توجه ای دست یافته که چشم بسیاری از جهانیان را به خود خیره کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایرانی که تا پیش از انقلاب در ساده ترین تکنولوژیها وابسته به کشورهای غربی بود امروز هر آنچه را که اراده کند، خواهد توانست ساخت.

وی یادآورشد: پس از گذشته سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری جهش علمی و فناوری در ایران به نقطه قابل توجهی دست پیدا کرده و سرعت رشد علمی در کشور چشمهای بسیاری از مجامع علمی را به خود خیره ساخته است.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.