رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل:حمله به ایران جز ضرر چیزی ندارد

۱۸م دیماه ،

یوال دیسکین رئیس سابق سرویس امنیت ملی رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با خبرنگاران رسانه ها، از بنیامین نتانیاهو اول وزیر و وزیر دفاع این رژیم انتقاد بسیار شدیدی کرد و آنها را فرصت طلب خواند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، هاآرتص نوشت: یوال دیسکین رئیس سابق سرویس امنیت ملی رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای با خبرنگاران رسانه ها، از بنیامین نتانیاهو اول وزیر این رژیم انتقاد بسیار شدیدی کرد و ضمن اینکه وی را رهبری ضعیف خواند، گفت: “نتانیاهو شخصی بسیار فرصت طلب و به فکر منافع شخصی می باشد و نظر خود را بر دیگر سیاستمدارانی که تصمیمشان در رابطه با برنامه هسته ای ایران و چگونگی تعامل با فلسطینی ها و دیگر مسایل مهم است؛ تحمیل می کند.”

 

کاریکاتور انتشار یافته در هاآرتص


دیسکین که حدود ۱۸ ماه پیش، ریاست سرویس امنیتی رژیم اسرائیل، معروف به شین بت را امضا کرده است، گفت: همه اول وزیران پیشین رژیم صهیونیستی چه محافظه کار و چه لیبرال، اهتمام به تامین منافع کشور و مردم (رژیم اسرائیل) داشتند، حال آنکه اول وزیر بنیامین نتانیاهو و وزیر دفاعش ایهود باراک، منافع و خواسته های دل خود را بالاتر از هرچیز قرار داده اند.
یوال دیسکین همچنین اظهار داشت: این دو (نتانیاهو و باراک) خود را به “ناجی قدسی مآب” معرفی کردند که در واقع در جهت فریب افکار عمومی اسرائیل قرار گرفت.
وی تصریح کرد که ” طرح حمله نظامی به پایگاه اینترنتی های هسته ای ایران” خواسته شخصی نتانیاهو و باراک است که هیچ نفعی جز زیان عظیم برای اسرائیل در پی نخواهد داشت. من کاراکتری که نشان از شخصیت یک رهبر باشد، در وجود نتانیاهو نمی بینم. “بحران رهبری در اسرائیل وجود دارد”. این یک بحران ارزشی برای اسرائیل است که حاکی از بی توجهی کامل به مردم آن می باشد. “دیسکین حمله هوایی به ایران را نادیده گرفتن کامل حقوق مردم اسرائیل دانست.”
نتانیاهو در پاسخ به اظهارات دیسکین گفت: ادعاها و اتهامات او “بی پایه و اساس” و ناشی از عصبانیت به سبب این است که من وی را به سمت ریاست موساد – سرویس اطلاعات و جاسوسی اسرائیل- انتخاب نکردم. اتهاماتی که دیسکین به من وارد کرده است “دلایل سیاسی” دارد.
دفتر ایهود باراک نیز در واکنش به اظهارات وی آن را “حیرت آور” در مفهوم و در کلام نامید.
در نهایت یوال دیسکین با اظهار تاسف گفت: وقتی که من به کسی که رهبری اسرائیل را در دست دارد نگاه می کنم، نگران فرزند خود می شوم و برایم سؤال است که چیزی برایشان باقی خواهم گذاشت؟


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.