رئیس سازمان اطلاعات تایوان: اون “بیمار” است/ برای هر سناریویی در کره شمالی آماده‌ایم

رئیس سازمان اطلاعات تایوان ادعا کرد، رهبر کره شمالی “بیمار” است و تایپه برای سناریوهای احتمالی جنگ قدرت در کره شمالی چنانچه “اون” بمیرد، آماده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از نیویورک پست، چیو کوئو چنگ، مدیر “دفتر امنیت ملی” تایوان زمانی که در یک جلسه استماع با قانونگذاران پارلمان شرکت داشت با پرسشی درباره شایعات پیرامون مرگ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مواجه شد اما پاسخی مبهم داد.

بر اساس گزارش یک نشریه تایوانی، وی ابتدا خندیده و وقتی از او پرسیدند که خنده‌اش در حقیقت به معنی زنده بودن رهبر کره شمالی است از پاسخ دادن طفره رفت.

این نشریه نوشت که چیو به قانونگذاران تایوانی تصریح کرد: جواب من بر مبنای اطلاعاتی است که موجود هستند و یک اظهار نظر نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: او از توضیح بیشتر با استناد به الزام به محافظت از منابع سازمان اطلاعات در کره شمالی خودداری کرد.

با این حال او به قانونگذاران تایوان اطمینان داد برنامه های احتیاطی برای سناریوی جنگ قدرت بالقوه در منطقه در صورتی که رهبر کره شمالی تسلیم مرگ شود آماده شده‌اند.

به نوشته نشریه مذکور، هیو میو یوآن، معاون وی بعدا تاکید کرد که اطلاعات آنها قادر به تایید وضعیت سلامت کیم جونگ اون نیستند.

به نوشته تایپه تایمز، او خاطر نشان کرد: بر طبق آنچه که ما می‌دانیم، کیم جونگ اون همچنان مسئول و کنترل کننده ارتش و دولت کره شمالی است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.