رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای شهر: پردیسان را به شهرداری واگذار نمی‌کنیم، شلیک به گوزن پیام دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شلیک گلوله به گوزن‌ها در پارک پردیسان گفت: این اتفاق نادر و عجیبی بود و می‌توان آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد و قطعا پیام خاصی نیز برای سازمان به همراه دارد.

معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران گفت: در این موضوع بحث واگذاری وجود ندارد. قرار است شهرداری تهران بعضی از تصدی‌گری‌های این پارک را به عهده بگیرد و در این موضوع از شهرداری تهران کمک بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین قرار نیست ساخت و ساز تازهی در پارک رخ دهد.

رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست بیان کرد:مصوبه کمیسیون ماده ۵ برای ساختمان‌های این پارک وجود دارد و باید بگویم بخش بسیاری از تاریخ طبیعت ایران در آنجا قرار گرفته است. امیدوارم بتوانیم در این مورد کار را پیش ببریم و احیای این پارک را انجام دهیم.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص آلودگی هوا گفت: کیفیت سوخت در کشور یکی از مسائل مهم در آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه این موضوع نه تنها برای تهران بلکه برای اکثر شهرهای بزرگ کشور مطرح است، ادامه داد: با مذاکرات و جلسات بسیاری که با بخش‌های مختلف وزارت نفت داشتیم قرار شد استانداردها در این فرایند ارتقاء پیدا کند و اجرای دقیق کیفیت سوخت براساس استاندارد یورو ۴ براساس زمانبندی که در شورای عالی محیط زیست قرار است به تصویب برسد، اجرایی شود.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص  جلسات با صنایع خودروساز کشور گفت: با صنایع خودروسازی در کشور جلسات بسیاری گذاشته‌ایم و درخواست کرده ایم استانداردهای یورو ۴ را بند به بند رعایت کنند.

ابتکار در خصوص پارازیت‌ها گفت: قبلاً در شورای شهر تهران مصوبه خوبی گذرانده شده بود و بحث نظارت بر تمامی دکل‌های مخابراتی به وزارت مخابرات داده شده بود تا موضوع را پیگیری کند.

وی در خصوص شلیک گلوله به گوزن‌ها در پارک پردیسان گفت: این اتفاق نادر و عجیبی  بود و می‌توان آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد و قطعا پیام خاصی نیز برای سازمان به همراه دارد. در این دوره سیاست های محکمی در این زمینه در نظر گرفته‌ایم به طوری که امروز ۱۴۰ مورد از تخلفات سنگینی در حوزه صید و شکار که در استان تهران می‌افتاد، و جلوی آن را حیدرزاده معاون بنده گرفته است.

ابتکار تاکید کرد: برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و قوانین شکار نیز تغییراتی را در نظر داریم که پیگیر آن هستیم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.