رئیس سازمان راهداری: علت جان‌ باختن مسافران آتش‌سوزی بود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

رئیس سازمان راهداری: علت جان‌ باختن مسافران آتش‌سوزی بود

رئیس سازمان راهداری:
علت جان‌ باختن مسافران آتش‌سوزی بود

ممتازنیوز: رئیس سازمان راهداری با اشاره به اینکه شدت تصادف شب گذشته دو اتوبوس در آزاد‌راه تهران ـ قم به حدی نبود که تعداد کشته‌ها زیاد باشد، گفت: علت اصلی افزایش تلفات این حادثه آتش‌سوزی اتوبوس‌ها بود که این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش ممتازنیوز، شهریار افندی‌زاده ضمن طلب مغفرت برای جان‌باختگان حادثه تصادف اتوبوس در آزاد‌راه تهران ـ قم و تسلیت به بازماندگان این سانحه اظهار داشت: از شب گذشته مسئولان پلیس، نمایندگان وزارت راه و مسئولان دیگر ارگان‌های دست‌اندرکار جاده برسر این صحنه تصادف حاضر شدند.
وی توضیح داد: اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران می‌آید در کیلومتر ۲۸ آزاد‌راه تهران ـ قم دچار مشکل شده و در واقع لاستیک سمت چپ اتوبوس (سمت راننده) می‌ترکد و با ترکیدن لاستیک کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شده و این اتوبوس با سواری که در باند سبقت عبور می‌کرد، برخورد می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اتوبوس مذکور پس از برخورد به گاردریل به باند مقابل می‌رود و بیش از ۱۰۰ متر در باند مقابل حرکت می‌کند و پس از آن با اتوبوسی که از تهران به سمت اردکان یزد در حرکت بود، تصادف می‌کند.
افندی‌زاده ادامه داد: پس از این تصادف متأسفانه هر دو اتوبوس شعله‌ور می‌شوند و همین آتش گرفتن اتوبوس‌ها موجب افزایش تلفات این سانحه می‌شود.
وی با بیان اینکه شدت این حادثه به قدری زیاد نبوده است که این میزان تلفات داشته باشیم گفت: اغلب جانباختگان این حادثه به علت آتش‌سوزی اتوبوس‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی توسط پلیس در حال بررسی است گفت: تا این لحظه ۴۴ کشته و بیش از ۳۰ مجروح در این حادثه داریم.
رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه منتظر اعلام گزارش‌های رسمی و تکمیلی از سوی پلیس هستیم، تصریح کرد: کمیته بررسی در این مورد تشکیل شده و بررسی‌ها را انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی نیز در ادارات کل استان قم، کمیته مدیریت بحران تشکیل داده و مشغول بررسی سانحه هستند.
وی با اشاره به اعزام تیمی از سوی سازمان راهداری برای بررسی این حادثه به محل وقوع سانحه گفت: مشخص شدن علت اصلی آتش‌سوزی بسیار مهم است، زیرا تصادف شدتی نداشته است و آتش‌سوزی منجر به کشته شدن مسافران شده است.
افندی‌زاده تصریح کرد: با تکمیل بررسی‌های پلیس جزئیات این حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.
به گزارش فارس؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که پلیس راه اعلام کرده است شرکت تولید‌کننده اتوبوس (برند اسکانیا) در بروز این حادثه ۵۰ درصد مقصر بوده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.