رئیس سازمان میراث فرهنگی از شبکه یک سیما بازدید کرد

۳۰م دیماه ،

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست با مدیر شبکه یک سیمابر تعامل همه جانبه با این شبکه جهت معرفی پتانسیلهای کشور در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی وامور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛  محمدشریف ملک زاده در این نشست با تاکید بر لزوم معرفی میراث جهانی،آثار و بناهای تاریخی،ظرفیتهای کلان گردشگری،صنایع دستی و هنرهای سنتی با بیش از ۱۴۰رشته زنده فاخر درکشورگفت: سازمان میراث فرهنگی با بهره مندی از فضاها و اماکن تاریخی فرهنگی مانند سعدآباد، گلستان و نیاوارن و… این آمادگی را دارد که این فضاها را با رعایت اصول و مقررات برای ساخت و تولید سریال و برنامه های مختلف ،لوکیشن و معرفی کامل داشته های تاریخی ایران اسلامی با صدا و سیما و شبکه یک به عنوان شبکه ارزشمند ملی قرار داده و همکاری داشته باشد.
 او با بیان اینکه شبکه یک شبکه فاخر در سطح ملی است و مردم اعتماد خاصی به این شبکه دارند گفت: سازمان میراث فرهنگی همچنین آمادگی دارد فضای مناسبی را برای راه اندازی موزه رسانه با محوریت شبکه یک در اختیار این شبکه ملی قرار دهد.
وی افزود: مجموعه های سعدآباد، نیاوران وگلستان با بهره مندی از آلبوم عکسهای تاریخی، آرشیو فیلم،اشیاء موزه ای، گنجینه کتب ونسخ خطی، آثار هنری هنرمندان و مفاخر ایران زمین فرصت ارزشمندی را برای همکاری با صداو سیما و بخصوص شبکه یک برای تهیه و تولید برنامه های تاریخی و معرفی این قابلیتها در سراسر ایران وجهان فراهم خواهد کرد.
معاون رییس جمهوری از مسئولان این شبکه خواست تا با اهتمام بیشتری برای معرفی پایگاههای تاریخی کشور که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند و همچنین ظرفیتهای گردشگری و صنایع دستی در قالب ساخت و تولید فیلم و برنامه اقدام کنند.
ملک زاده در ادامه افزود : به منظور عملیاتی شدن این طرح ها هر دو سازمان باید در قالب تفاهمات مشترک و تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان دو سازمان  موارد مورد نظر را پیگیری کرده و اجرایی کنند.
محمد شریف ملک زاده در پایان این نشست که با حضور مدیران ارشد این شبکه ملی و معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی برگزار شد از ظرفیتهای کامل تولید،پخش و بخشهای مختلف شبکه یک سیما بازدید به عمل آورد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.