رئیس پیشین امنیت ملی رژیم صهیونیستی: مجبوریم بپذیریم که ایران هسته‌ای شده است

رئیس پیشین امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفته است: ما باید دیگر این واقعیت را بپذیریم و کنار بیاییم که ایران هسته ای شده است. ما در این وضعیت باید از میان بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم، یا باید ایران هسته ای را بپذیریم که برایمان بسیار سخت است یا این که به آن حمله کنیم که عواقب آن برای ما بسیار نابودکننده تر است.

گیورا آیلند به هاآرتص گفت: «دستیابی ایران به فناوری هسته ای برای اسرائیل از چهار ناحیه خطرناک است؛ اول از همه امکان دارد ایران، به رغم آن که احتمالش صفر است، روزی بخواهد با بمب هسته ای به اسرائیل حمله کند. دوم اینکه دستیابی ایران به تکنولوژی هسته ای باعث ایجاد رقابت تسلیحات هسته ای در خاورمیانه شود. خطر سوم این است که باعث می شود تا وضعیت استراتژیک اسرائیل به شدت تغییر کند که در آن صورت اگر روزی بخواهیم با سوریه یا حزب الله بجنگیم زیر سایه ایران هسته ای قرار خواهیم داشت، برای همین این مساله باعث می شود تا قدرت دفاعی اسرائیل به شدت ضعیف شود. اما خطر چهارم این است که ایران هسته ای باعث می شود تا طوفانی از اسلام گرایی سراسر جهان اسلام را فرا بگیرد که می تواند از اندونزی تا مغرب را پوشش دهد. چرا که آن گاه خواهند گفت که یک تصمیم اسلامی گرفته شده و توانسته است که در برابر غرب و اسرائیل به موفقیت برسد.»

وی با بیان اینکه «حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران از هر چیزی بدتر است» گفت: اول از همه ممکن است که چنین عملیاتی به شکست بینجامد و این آبروریزی بزرگی برای اسرائیل به وجود آورد، مساله این است که حتی اگر ما به ایران حمله کنیم چون فقط ظاهر را می توانیم بمباران کنیم نمی توانیم به تاسیسات هسته ای زیرزمینی ایران آسیبی وارد آوریم، اگر بنا باشد فقط آسیب های مادی به ایرانی ها تحمیل کنیم هیچ چیز به دست نیاورده ایم. و اگر ده ها فروند جنگنده مان سقوط کنند و ده ها خلبان ما اسیر شوند بیش از همیشه یعنی حتی بیش از الان در معرض تهدید قرار خواهیم گرفت که در آن موقع به شدت در موقعیت ضعف قرار خواهیم داشت. در این جا خطر دوم هم متوجهمان خواهد شد و آن اینکه وقتی که مشخص شود که ضعیفیم و قدرت لازم برای دفاع از خود را نداریم آن گاه به اشکال مختلف مورد تهدید و حمله قرار خواهیم گرفت که نه تنها شکستی را بر ما تحمیل کرده بلکه آبروریزی های بیشتری را نیز برایمان به دنبال خواهد داشت. خطر سوم این است که چه حمله ما موفقیت آمیز باشد چه نباشد، ایرانی ها پس از آن وضعیت بهتری برای دفاع از پروژه های هسته ای شان خواهند داشت و در آن موقع دیگر قطعا مرتکب هیچ اشتباهی نخواهند شد، به خصوص اینکه حمله اسرائیل برای آنها به مثابه بدترین وضعیت خواهد بود.

وی اضافه کرد: خطر چهارم این است که ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به اهداف آمریکایی ها در خلیج فارس حمله کند که آن گاه قیمت نفت تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد که این مساله خشم جهان را بر خواهد انگیخت و آن گاه جامعه جهانی هم در کنار ایران به رویارویی با اسرائیل برخواهد خاست، شاید در آن موقع حتی متحمل تحریم های جامعه جهانی نیز بشویم چرا که همه علیه ما شده اند.»

آیلند اظهار داشت که اسرائیل باید به مواضع آمریکا در این زمینه پایبند باشد و وقتی واشنگتن به آن می گوید نباید حمله کند نباید حتی به آن فکر کند.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.