رئیس کل بانک مرکزی: افزایش وام خرید خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

رئیس کل بانک مرکزی: افزایش وام خرید خودرو

رئیس کل بانک مرکزی:
افزایش وام خرید خودرو

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ارتباط با تامین بخشی از بهای خرید اتومبیل، برای جایگزینی خودروهای فرسوده بود که براساس آن مبلغ تسهیلات از ده میلیون تومان به ۸۰ درصد قیمت اتومبیل و حداکثر ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش ممتازنیوز، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش وام ازدواج و مسکن خبر خوبی است اما آیا افزایش وام مسکن می‌تواند در خارج کردن بازار مکسن از رکود موثر باشد؟ گفت: در سوال دو مطلب بیان شده بود که یکی افزایش وام مسکن و دیگری افزایش وام ازدواج بود. در جلسه شورای پول و اعتبار بحثی درباره وام ازدواج مطرح نبود و همه تصمیمات به وام مسکن مربوط می‌شد.
وی با بیان اینکه موضوع مورد تصویب شورای پول و اعتبار افزایش سقف وام مسکن بانک مسکن بود که از طریق صندوق پس‌انداز مسکن عمل می‌کند و سقفش در گذشته ۲۰ میلیون تومان بود و اکنون به ۳۵۰ میلیون ریال یعنی ۳۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد، گفت: این مبلغ برای زوج‌های جوان که از تاریخ تصویب این وام، ازدواج می‌کنند ۵۰ میلیون تومان شد.
رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: علاوه بر این، وام جعاله مسکن از ۵ میلیون به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. یک مصوبه دیگری هم در کنار بحث مسکن در شورای پول و اعتبار داشتیم که در ارتباط با تامین بخشی از بهای خرید اتومبیل، برای جایگزینی خودروهای فرسوده بود که براساس آن مبلغ تسهیلات از ده میلیون تومان به ۸۰ درصد قیمت اتومبیل و حداکثر ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
به گزارش تسنیم، سیف درخصوص ادعای بابک زنجانی پیرامون واریز بدهی‌اش به بانک مرکزی گفت: این رقمی است که او به وزارت نفت بدهکار است و قرار بود این رقم را به یکی از حساب‌های بانک مرکزی واریز کند که این مبلغ هیچ وقت واریز نشد و از سوی زنجانی عنوان می‌شد که بانک مرکزی هم واریز این وجه را تائید کرده ولی نگفت که چه کسی این واریز را تائید کرده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.