رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان ترکیه: اسرائیل رژیمی ضعیف و ناتوان است

۲۸ آبان ،

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان ترکیه تاکید کرد، رژیم صهیونیستی به رژیمی پوچ و توخالی تبدیل شده و دوران قلدر مآبی این رژیم به سر آمده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، “ایهان سفیر اوستون”، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان ترکیه اظهار کرد که رژیم صهیونیستی از مشکلات داخلی بی‌شماری رنج می‌برد، زیرا میانگین جمعیت فلسطین به نفع اعراب‌ و مسلمانان در حال تغییر است و این رژیم با مشکلات اقتصادی و سیاسی بسیاری رو‌به‌روست و حمایت‌های بی‌قید و شرطی که از کشورهای خارجی دریافت می‌کرد، کاهش یافته و بهار عربی نیز نظام‌هایی را در کشورهای همجوار این رژیم بر سرکار آورده که به خواسته‌های ملت‌های خود عمل می‌کنند.

این مقام ضمن اشاره به اینکه دیگر راهی جز تن دادن به صلح و سازش و احترام به حقوق بشر برای رژیم صهیونیستی باقی نمانده، تصریح کرد: اسرائیل موجی از ترس و وحشت را ایجاد کرده بود که رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه با سخنرانی معروف خود در “داووس” پایه‌های این ترس وهمی و خیالی را به لرزه درآورد و پس از آن نیز بهار عربی به وقوع پیوست که این ترس و هراس را به کلی نابود کرد.

به گزارش تفسیری مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان ترکیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه به راه انداخته که در آن تمامی ارزش‌های اخلاقی را زیر پا گذاشته و این منطقه را به زندانی بسته تبدیل کرده و ساکنان آن را از دسترسی به هر گونه دارو و درمان و آزادی تردد محروم کرده است.

اوستون تصریح کرد که حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه در چارچوب تبلیغات انتخاباتی انجام می‌پذیرد؛ هر چند این حمله نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، همان‌گونه که ایهود المرت، اول وزیر سابق اسرائیل نیز در انتخاباتی که پس از جنگ غزه در سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ برگزار شد، ناکام ماند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.