رئیس کمیسیون صنایع و معادن: قیمت روی کاغذ کاهش نمی‌یابد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

رئیس کمیسیون صنایع و معادن: قیمت روی کاغذ کاهش نمی‌یابد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن:
قیمت روی کاغذ کاهش نمی‌یابد

ممتازنیوز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو باید با افزایش تیراژ تولید اصلاح شود نه با کاغذ و بخش نامه، افزود: اگرتیراژ تولید خودرو افزایش یابد و موانع موجود بر سر راه تولید هموار و مشکلات تامین مالی و نقدینگی خودروسازان نیز برطرف شود قیمت خودرو واقعی خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز، رضا رحمانی با اشاره به اینکه این امیدواری وجود دارد که در دولت یازدهم شرایط صنعت خودرو بهبود یابد، تصریح کرد: به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت خودرو یک کالای انحصاری نیست و شورای رقابت نمی تواند به آن ورود کند.
نماینده مردم اسکو، آذر شهر و تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت خودرو باید با افزایش تیراژ تولید اصلاح شود نه با کاغذ و بخش نامه، افزود: اگرتیراژ تولید خودرو افزایش یابد و مواهع موجود بر سر راه تولید هموار و مشکلات تامین مالی و نقدینگی خودروسازان نیز برطرف شود قیمت خودرو واقعی خواهد شد.
وی به خانه ملت گفت: نظارت بر بازار وظیفه ذاتی سازمان حمایت است و با نظارت بر قیمت ها، بازار را باید کنترل کند.
رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا با این تفاسیر کدام نهاد باید قیمت گذاری خودرو را انجام دهد؟ گفت: شورای رقابت در مواردی که کالایی انحصاری باشد باید ورود کند اما اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که خودرو کالای انحصاری نیست و شورای رقابت نباید به آن ورود کند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اگر تفسیر وزیر صنعت این باشد قیمت گذاری خودرو باید از سوی سازمان حمایت صورت گیرد.
در حالی که بحث بر سر قیمت گذاری خودرو ادامه دارد که همچنان بگو مگوی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و شورای رقابت بر سر قیمت گذاری خودرو ادامه دارد؛ رئیس شورای رقابت می گویدشورای رقابت یک نهاد فرا قوه ای است و بر اساس قانون دستورالعمل و مکانیزم قیمت گذاری خودرو را مستقیما به خودروسازان ابلاغ می کند نه به سازمان حمایت. اما رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده بر این عقیده است که در حال حاضر شورای رقابت مرجع رسمی تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو است که در همین راستا قیمت‌ها را در سایت خود درج نموده است اما اکنون دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به صورت رسمی ابلاغ نشده است و این قیمت‌ها مورد تایید سازمان حمایت قرار نگرفته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.