رابطه استخدامی و تاهل، اولویت پرداخت وام مسکن خبرنگاران

پدرام پاک آیین، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا از شروع ثبت نام وام مسکن خبرنگاران از آغازین ساعت امروز -یکشنبه – خبر داد و افزود: ثبت نام تا پایان ساعت ۲۴ روز چهارشنبه یازدهم مردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی میزان تسهیلات پیش بینی شده برای خرید مسکن را ۳۰۰ میلیون ریال و برای ساخت مسکن ۴۵۰ میلیون ریال بیان کرد.

پاک آیین شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام این وام را وفق مصوبه هفتمین جلسه کارگروه تخصصی کار حرفه ای روزنامه نگاری بیان کرد و افزود: این وام صرفا به خبرنگاران، گزارشگران، دبیران سرویس، معاونان دبیر سرویس، سردبیران، معاونان سردبیر، روزنامه نگاران مترجم، کاریکاتوریست ها، گرافیست ها و عکاسان خبری پرداخت می شود.

وی از جمله اولویت های ارائه تسهیلات به متقاضیان را داشتن رابطه استخدامی و تاهل دانست و اضافه کرد: ظرفیت در نظر گرفته شده برای این وام ها ۵ هزار فقره است که با توجه به اولویت ها ضروری است خبرنگاران و روزنامه نگاران دارای رابطه استخدامی بارسانه ها، کد بیمه خود را در گواهی اشتغال به کار مخصوص این گروه قید کنند.

وی وزارت ارشاد را مرجع احراز هویت متقاضیان دانست و گفت: پس از احراز هویت و اعلام فهرست واجدین شرایط به بانک مرکزی، متقاضی باید مراحل دریافت وام را مطابق با مقررات بانکی شخصا پیگیری کند.

مدیر کل مطبوعات داخلی نداشتن واحد مسکونی توسط متقاضی، همسر و یا اولاد تحت تکفلش را از شرایط عمومی درخواست وام یادشده خواند و تصریح کرد مالکیت واحد مسکونی به هر مقدار و به هر نحو، باعث ابطال درخواست خواهد شد.

وی تکمیل بخش اطلاعات فردی و اسکن و درج تصویر کارت ملی، صفحه اول و دوم شناسنامه در بخش های مربوطه در سایت سمان را ضروری دانست و افزود: گواهی اشتغال متقاضیان دارای رابطه استخدامی منحصرا باید به امضای مدیر عامل خبرگزاری یا مدیر مسئول نشریه برسد و امضای سایر مقامات مورد پذیرش نخواهد بود.

پاک آیین گواهی های اشتغال را بر اساس فرم منتشر شده در سایت سمان مورد قبول دانست و اظهار داشت: درج کد بیمه کارگاهی و یا بیمه صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران برای مستخدمین نشریات و خبرگزاری ها در گواهی اشتغال ضروری است.

وی نحوه اعلام اسامی واجدان شرایط را حداکثر یک ماه پس از اتمام مدت تعیین شده از طریق سایت سمان به متقاضیان بیان کرد و گفت: به درخواست های فاقد شرایط لازم و دارای نقص ترتیب اثر داده نخواهد شد، بنابراین لازم است در تکمیل اطلاعات، دقت کافی صورت گیرد.

اجتمام*۱۴۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.